Amanda Werner

2016-05-08
00:20:47

Tarifa

Så kommer då det inlägget som jag har planerat att skriva i en vecka äntligen upp haha.

Lördagen började tidigt då vi (jag, Renske, Sophie och Linn) tog bussen från busstationen här i Malaga klockan 8.30 vilket gjorde att vi var uppe redan klockan 7. Bussen tog ca 3 timmar och vi bytte buss i Algegiras innan vi kom fram till Tarifa strax innan 12. Väl där så mötte Renskes holländska vän - Sharona som var i Tarifa för att kitesurfa upp oss (hon hade hälsat på i Malaga några dagar tidigare i veckan) och hon visade oss vägen till hostelet (vi bodde på samma). Vi gick dit och bytte snabbt om till strandkläder och lämnade av våra väskor innan vi gick bort till gamla stan där vi åt lunch, döhungriga som vi var allihopa. Åt jättegod lunch och vi alla fick smaka lite av den kända tonfisken. Det är den bästa (röda) tonfisken som går att äta och den fångas precis utanför Tarifa i havet mellan Spanien och Marocco. Japanerna betalar förmögenheter för att få den skeppad till Japan för att kunna använda till sin sushi. Till och med jag, som inte gillar tonfisk i vanliga fall, tycker det var gott. Den var grillad och serverades med couscous, yummie.

Påväg genom gamla stan till stranden. Som bjöd på riktigt klart fint vatten (bilden gör det inte rättvist).
Tog massa bilder!

Efter att vi ätit klart gick vi ner till stranden och svimmade nästan lite på grund av hur fin den var. Tog massor med kort och njöt i solen några timmar. Hur skönt som helst! Vid 18-tiden kändes vi nöjda med dagens strandhäng och gick tillbaka mot hostelet. Påvägen låg det massor med butiker så vi shoppade lite på vägen. Jag hittade ingenting utan var bara smakråd till de andra. Kollade lite på skor men hittade inte några (ännu). Vi var hemma på hostelet igen strax innan 21 och då började vi göra oss iordning för att gå ut. Duschade och fixade oss innan vi tog taxi in till gamla stan igen där vi åt middag på en mexikansk restaurang. Jättegott och välbehövligt, man var rejält hungrig där vid 23- snåret och man bara hade ätit en liten macka efter lunch när klockan var 13.30. Efter restaurangen så gick runt lite mellan barerna innan vi tog taxi till klubben (som låg precis bakom hostelet, perfekt läge för oss). Vi var väldigt tidiga uppenbarligen för när vi kom så var det inte en själ där förutom säkerhetsvakterna och barpersonalen (då kom vi ändå inte dit förrän vid 02). Vi gjorde det bästa av situationen dock och hade väldigt kul ändå. Senare på kvällen fylldes klubben på mer och mer och det blev riktigt fullt på slutet. När klockan var 04 kände vi oss rätt nöjda så vi gick hemåt till hostelet. Det var en rolig kväll men vi saknade den spanska musiken! På denna klubb spelade de bara techno vilket innebär ingen sång över huvudtaget så efter ett tag blev det lite tjatigt. Lät som om det var samma låt som spelades om och om igen.
En bild på gänget inne på Cafe del Mar. Vi hittade även en till tjej att hänga med, en som delade rum med Sharona på hostelet (hon längst till vänster). På bilden under ser ni Renske, Linn och Sophie som skulle härma vår förre roomie Andrians skönaste dansmove hahaha.

Morgonen efter tog vid det väldigt lugnt och checkade ut strax innan 12. Lämnade kvar väskorna på hostelet och drog oss mot stranden. På vägen stannade vi och åt frukost och gick även lite i butiker, Sophie hade lagt undan en bikini kvällen innan så den sprang hon in och köpte. Sedan gick vi som nämnt till stranden. Denna dagen blåste det sjukt mycket så vi försökte först att ligga nära vattnet men efter en halvtimme eller sådär, med sanden överallt (bland annat i ögon och öron) så bestämde vi oss för att flytta och söka vindskydd vid dynerna. Vi la oss där och njöt där det blåste mindre. Hade en jätteskön eftermiddag och tog det väldigt lugnt och njöt av solen. Jag fick ordentligt med sol utan att bränna mig vilket var skönt. (En av lärarna kommenterade att jag hade fått färg när vi kom tillbaka till skolan på tisdagen -.score!). När klockan slog 17 så gick vi in mot centrum och stannade till på en restaurang för att äta pizza till middag. Bussen skulle inte gå förrän senare men det var vår sista chans till att äta, så det gjorde vi. Sedan gick vi tillbaka mot hostelet för att byta om och hämta våra väskor innan det var dags att gå till busstationen och ta bussen hem. Vi stannade (som vanligt) till i några butiker på vägen och jag hittade då äntligen ett par skor som jag varit på jakt efter! Det blev ett par blå-rosa mönstrade sneakers som vi fick följa med hem. Helt perfekta! Väl tillbaka på hostelet så hade vi gott om tid på oss så vi bytte om i lugn och ro och sedan satt vi i lobbyn för att chilla och utnyttjade att det fanns wifi haha.

Vi tog som sagt ganska många bilder haha. Här är en bild på gänget - och den obligatoriska hoppbilden såklart!
Sista bilden för nu får bli en bild på Sophie när hon stylar med sina gymnastikkunskaper på stranden.

Vi sade hejdå till Sharona som skulle stanna ytterligare några dagar för att kitesurfa lite mer och gick sedan mot busstationen. Bussen hem gick 21.30 och var en direktbuss vilket var skönt. Det gick dock inte särskilt mycket snabbare än på vägen dit så vi var tillbaka i Malaga vid 00. Då tog vi bussen hem och jag hoppade in i duschen direkt. Hade sand överallt, i håret och i öronen och det kliade som bara den haha. Det blev en väldigt sen kväll men eftersom vi var lediga på måndagen gjorde det ingenting. Det gjorde att vi kunde maxa vår helg i Tarifa med gott resultat. Vi hade en jättebra helg i solen!

2016-05-09 @ 10:24:57
#1: Vanessa

åhh så härligt det ser ut :D