Amanda Werner

2016-05-25
20:32:54

Solnedgången från Gibralfaro

Hejsan! 
Var ett tag sedan jag uppdaterade ordentligt nu. Tiden går så fort och jag försöker verkligen njuta så mycket jag kan av sista veckan här så därför ligger bloggen på lågprioritet just nu. Ikväll ska jag dock bara vara hemma och ta det lugnt så då tänkte jag att det passade bra att uppdatera bloggen. Bara två dagar kvar nu - känns helt sjukt (som om jag inte sagt det hundra gånger redan), på ett sätt känns det som tiden går så himla fort och på ett annat sätt känns det som om den går så himla långsamt och som att jag varit borta väldigt länge. Jaja, nog om det, det gör ju inte direkt något om dagarna känns lite extra långa eftersom att det bara är två kvar och jag vill hinna göra så mycket som möjligt. 
 
Igår var vi ett stort gäng, 13 pers, som gick upp till Gibralfaro för att kolla på solnedgången. Tyvärr stängde slottet klockan 8 vilket gjorde att vi inte kunde komma till rätt sida berget men det gjorde inte så mycket för då hittade vi en restaurang där uppe på toppen istället. Vi gick dit och tog massa fina bilder framför restaurangen med deras utsikt och sedan satte vi oss på restaurangen för att äta efterrätt och ta något att dricka. Jag var inte alls sugen på att ta något att dricka men en morotskaka fick slinka ner, kan nog vara en av de godast jag ätit! Jag glömmer liksom bort mellan varven hur gott det är med morotskaka, väldigt underskattat måste jag säga för min del. Det är ju hur gott som helst (vilket jag påminns om varje gång jag äter det men ändå glömmer bort till nästa gång). 
 
Idag så var vi i skolan som vanligt och efter det satt jag och tjötade lite med Linn och Kathrine samt tog sällskap med dem hem. De skulle på spinning men eftersom att jag prioriterar mina timmar på beachen väldigt högt just nu så skippade jag det (har varit och tränat precis innan detta istället). Snackade lite med pappa medans jag gjorde mig i ordning för stranden, åt gröt med jordgubbar till lunch och sedan gick jag till stranden. En härlig promenad på ca 25 minuter, varmt var det också haha! Jag lyckades dock bränna mig lite igår, så jag kunde bara sola rygg idag vilket gjorde att jag bara stannade på stranden i lite drygt 2 timmar ändå. Det gjorde mig dock inget, passade på att gå hem också, härlig vardagsmotion och vem tackar nej till en promenad längs strandpromenaden liksom?
 
Nu är planen att äta lite rester från igår till middag innan jag ska börja packa så smått. Vill inte ställa mig och packa allting på fredag för vill ta vara på tiden så mycket som möjligt så därför tänker jag ta det lite pö om pö. Så ska packa ner lite idag, lite imon och så tar jag det allra sista innan middagen på fredag. Tror det blir bra! Nu är jag superhungrig efter träningen här så måste äta. Vi hörs en annan dag. 
 
En bild utanför restaurangen igår. Här ser ni förresten hur min nya skinnjacka som jag köpte för några veckor sedan ser ut! På bilden nedan ser ni Malaga by night. 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: