Amanda Werner

2016-05-03
23:00:29

Ett godnattinlägg

Hej på er! 
 
Idag har varit en lugn dag men hektisk på samma gång. Var i alla fall i skolan först och fick då tillbaka våra DELE-test som vi gjorde i fredags (övningsprov) och jag fick godkänt - wihooo! Det var inte med största möjliga marginal direkt (typ 2 poäng på hörsförståelsen och läsförståelsen) men det var ju bara första gången vi gjorde det. Har 3 gånger till på mig haha. Glad att jag klarade det i alla fall så det känns skönt. Efter skolan gick jag, Linn och Kathrine ner till El Balneario för att äta lunch och sedan gick vi och lade oss på stranden nedanför restaurangen. Varmt som sjutton och solen stekte på som aldrig förr men det gällde att ta vara på soltimmarna idag - det ska nämligen regna varje dag i en vecka nu, deppigt värre. Jaja får väl helt enkelt försöka få lite andra saker gjort under den tiden. Ska bland annat shoppa lite med Kathrine, plugga med Toni (aka Antonia) och kanske även boka in en fotvård - måste klippa håret innan jag åker hem  också men det får nog vänta någon vecka eller två. I alla fall, vi låg på stranden i typ 2.5 h, sen började det kännas som om vi hade bränt oss så vi bestämde oss för att dra oss hemåt. Jag hann i alla fall med ett dopp i havet också - första gången jag doppade huvudet och det var sååå skömt. Än är det dock inte särskilt varmt i havet, skulle gissa på en 18-20 grader. Vi gick hem från stranden och till Mercadona för att handla innan vi skildes åt och var och en gick hem till sig. Jag satte mig på balkongen och pluggade lite (läs: gjorde delar av läxan) och njöt av det fina vädret. 
 
När klockan slog 19.30 och det blivit lite svalare men solen fortfarande lyste så gick jag ut på en promenad längs stranden. Passade på att köpa ett födelsedagskort till Antonia också eftersom det imorgon är hennes födelsedag! Tjihhoo! Planen är att inte göra så jättemycket dock, vi ska antingen laga mat tillsammans eller gå på bio - hon har inte bestämt sig än. I övrigt har jag bara en sak planerat imorgon och det är vår onsdagstradition här nere - nämligen att gå på spinning direkt efter skolan. Ska bli kul, får väl se om det blir någon mer Boten Anna eller Championes (låter som han sjunger om champinjoner om man tänker på spanska hahaha). Nu ska jag sova så vi får höras en annan dag!
 
I frånvaro av ett inlägg om Tarifa (som jag inte hunnit skriva ihop än) så får det bli en bild därifrån i alla fall. 
 
Kommentar:
2016-05-04 @ 21:59:00

Det såg allt ut som ni hade det härligt där på stranden =)

Svar: Oh ja!
Amanda Werner

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: