Amanda Werner

2016-05-19
22:56:18

Chokladbollar och långhelg

Idag var sista dagen på DELE-preparationen eftersom vi inte har någon skola imorgon (pga det officiella provet) vilket dock inte bjöd på något jättespeciellt sådär. Vi hade 3 helt vanliga lektioner men sen på sista lektionen så skulle vi lära oss att, med kinesiska tecken, skriva våra namn haha. Vi snackade om detta redan igår men då rann tiden iväg så det var alltså dags för det idag istället. Det spårade dock lite under tiden så tillslut hade vi inte bara lärt oss hur man skrev våra namn på kinesiska utan också några fraser på svenska och tyska. Jag tror vi alla tyckte det var riktigt roligt och speciellt Ana, vår lärare, hon gick in för det allt hon kunde och försökte och försökte haha, hennes svenska uttal var dock sådär. ;) Vi skrev massor på tavlan och som avslut så tog vi några bilder (läs selfies med Sisi:s selfiestick) på vår lilla grupp framför tavlan där det fanns en salig blandning av svenska, kinesiska, spanska och tyska. Det blir fina minnen att ha i framtiden, ska bara se till att få bilderna från Sisi hehe. Så länge får det bli en bild på Antonia när hon försöker lära oss vad BMW står för haha. 
 
Idag har det varit helt grymt väder. 30 grader varmt och strålande sol innebar att det blev shortspremiär i skolan. Innan har jag haft långbyxor (tunna, slappa) eller långkjol för det har varit lite kyligt på morgonen men nu är det inte ens det längre. Så jäkla härligt. Så efter skolan, efter att halvt ha svettats ihjäl på promenixen hem från skolan så fixade jag lite lunch innan jag direkt åkte till stranden. Hängde där i några timmar, typ 4, och njöt så mycket jag bara kunde. Var i och badade också och nu är det faktiskt ganska behagligt i vattnet också, såpass att man faktiskt kan stanna i i några minuter utan att frysa tårna av sig. Tilläggas ska dock att det fortfarande inte är varmt i vattnet, det hade gärna fått vara en 3-4 grader till haha, men det kommer väl! Vi hade det i alla fall jätteskönt och vi var en stor grupp som hängde tillsammans. Strax innan 18 så kom Regina och Fabia ner för att filma lite på stranden så vi hjälpte dem med det = deltog i filmen men satt kvar precis som vi gjorde innan haha. Det har just nu praktik på skolan nämligen och håller på med en promotion-video till skolan som ska publiceras på hemsida och facebook och alla sociala medier. Förhoppningsvis kommer den ut om 3 veckor-ish. Ska bli kul att se resultatet! 
 
Nu på kvällen har jag lagat lite mat, sötpotatis i ugnen med en fetaostsallad. Hur gott som helst! Passade dessutom på att göra chokladbollar under tiden som sötpotatisen var i ugnen då jag har gått runt med chokladbolls-sug sedan chokladbollens dag haha. Har provsmakat några nu på kvällen och de var hur goda som helst, mums. 
 
Imorgon är jag som sagt ledig så då ska jag och Linn till Fuengirola för att ligga på stranden där. Ska bli jättehärligt och det blir nog min sista dag på en lite finare strand än de city-stränderna som finns här i Malaga (inget fel på dem heller men skönare med solstolar och sådär vilket inte finns här mestadels). Blir en heldag där imorgon och sen ska jag nog bara ta det väldigt lugnt på kvällen för på lördag morgon så åker jag, Sophie, Antonia och Kathrine till Granada. Vi kör en heldag där och planen är att ta bussen tillbaka vid 18 då Renske fyller år och vi ska ut och äta  (samt gå ut och klubba) för att fira henne. Ska bli kul och tror det kommer bli jättebra. Blir min sista riktiga utekväll här i Malaga så det ska bli kul. På söndag har jag alltså inte så mycket planer utan kommer att ta lång sovmorgon för att sedan ligga på stranden förhoppningsvis hela dagen lång. Ska försöka ta en sväng förbi gymmet också tänkte jag! 
 
Igår var jag, Linn och Kathrine en sväng i stan och shoppade lite först och sedan gick vi och åt middag på en svenskägd restaurang. Mycket trevligt och väldigt bra mat även om jag inte kan påstå att det var någon jättesvensk meny direkt, det ända som kändes som äkta svenskt var Toast Skagen. Jaja, grymt gott var det i alla fall! Härligt att testa lite nya ställen. Min chichen thai från igår - grymt god! 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: