Amanda Werner

2016-05-09
22:03:19

9 maj 2016

En dag i regnets tecken här i Malaga. På eftermiddagen så sprack det upp och solen smög sig fram en stund men när vi satt i skolan (främst under tredje lektionen) öste det ner som aldrig förr. Helt sjuk mängd vatten på kort tid! Det kom så mycket vatten på kort tid att lärarna var ganska övertygade om att det skulle bli översvämmning vid El Corte (vilken det tydligen blir ganska ofta). Men men, jag behövde inte åka in till stan idag och när jag gick hem från skolan så höll de äntligen upp så jag slapp bli dygnsur. 
 
Efter skolan så gick jag till gymmet och mötte upp Kathrine. Jag körde lite rehab och jobbade på rätt bra där i nästan en timme. Stretchade och foamrollade ordentligt på slutet också. Så skönt och välbehövligt haha. Är stel som en pinne just nu och har träningsvärk i benen mer eller mindre konstant haha. När jag kom hem från gymmet så värmde jag lite mat (fördelen med att ha matlådor i frysen - man slipper laga mat varje dag) och sedan skypade jag med mamma en sväng. Väldigt mysigt! Jag saknar alla er där hemma (men jag vill gärna stanna lite längre ändå hehe). Det känns helt sjukt att det bara är lite mindre tre veckor tills jag står på svensk mark igen. Tiden går så himla fort och inte lär den gå mindre fort mina sista veckor här heller. Ska se till att njuta ordentligt nu och hitta på massor med saker! Nu har jag precis skrivit klart en text som ska lämnas in imorgon och nu är planen att diska lite snabbt innan jag ska gå och lägga mig. Man blir ganska seg när det är dåligt väder så då gäller det att försöka gå och lägga sig i hyfsad tid. 
 
Ha det bra i det fina vädret så hörs vi! Förhoppningsvis får vi tillbaka vårt fina väder snart också. 
 
En bild från en promenad längs strandpromenaden min första vecka här. Det var bättre väder i januari än vad det är just nu.. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: