Amanda Werner

2016-03-17
20:14:02

Mammas födelsedag

Torsdag den 17 mars idag och det innebär att det är min mammas födelsedag! Passar på att gratta här med när vi ändå är igång, hoppas du haft en jättebra dag! 
 
Idag efter skolan fick jag äntligen skannat in alla papper och mailat iväg dem till Gouda så nu är läget under kontroll och jag får vänta på domen hahah. Det skulle ta mellan 5-10 arbetsdagar så har jag tur så hör de av sig under nästa vecka. Efter det så åkte jag hem för att byta om lite snabbt för sedan var det raka vägen till stranden. Det var riktigt fint väder här idag med skinande sol och jag tror ca 23 grader. Man svettades rätt rejält på stranden men det var väldigt skönt! Vid 17.30 tog jag bussen mot gymmet för att köra ett träningspass. Har ju satt upp ett mål på att träna minst 3 gånger i veckan här nere och i och med dagens pass så kan jag bocka av pass nummer 2/3 denna vecka. Det sista genomförs troligtvis i helgen med Kathrine. Dagens pass var hyfsat kort, 45 minuter inklusive uppvärmning och stretch men det var effektivt så hann med i princip hela kroppen ändå. Blev lite russian twist, en variant på situps med medicinboll och utfall. Härligt härligt! Som man sagt så många gånger innan - man ångrar aldrig ett träningspass man har genomfört. 
 
Nu har jag precis ätit lite middag (värsta tidigt för att vara i Spanien), normalt sett börjar jag laga mat vid denna tiden (20.00) men eftersom att jag var och tränade idag passade det bra att äta lite tidigare. Passade på att vara lite effektiv och kokade upp pastavatten samtidigt som jag stod i duschen (och för er som undrar hur jag vågar göra det, Sophie var i köket så jag lämnade det inte helt obevakat). Nu ska jag ta tag i plugget för idag för att vara redo för vårt lilla minitest imorgon men det ska nog gå bra. Ska bara lära mig lite mer om hur betoningen fungerar här nere på olika sorters ord och var betoningen ligger beroende på hur många stavelser ordet består av #onödigkunskap. Men men, tror inte det är en stor del av provet så det ska nog gå bra! :) 
 
Sådär ja, först lite plugg nu och sedan ska jag ta en paus för att diska och även fixa ordning lite te och melon att snacksa på när jag ska fortsätta plugga, mums! 
 
Español: Hace mucho sol y calor hoy y por eso he estado un poco en la playa para tomar el sol. Después de las clases, senté en la teraza para enviar los papeles del robo a la empresa de seguridad. Envié todos los papeles y después fui a casa para ponerme bikini y fui a la playa. He estado allí durante dos horas esta tarde y luego fui a la gimnasia para entrenar. Ahora he cenado y voy a lavar los platos, preparé un poco de melon y té para comer durante estudiaré. Hasta mañana!
Ett foto från en varm dag i januari. Har lite svårt att ta foton nu eftersom jag inte har någon telefon men upptäckte precis att min telefon har säkerhetskopierat fredagens och lördagens bilder från Madrid (vilka jag trodde var borta) så ska förbereda ett inlägg med en bildbomb från Madrid. Det kommer dock upp en annan dag antingen i helgen eller i början av nästa vecka!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: