Amanda Werner

2016-03-19
11:51:18

Gemensam matlagning och salsabar

Godmorgon!
 
Igår kväll så var vi ett gäng som åkte hem till Else-Linn (en svensk tjej) och Renske för att laga mat tillsammans och sedan gemensamt ta oss in till en salsabar. Vi träffades på Mercadona för att handla allt vi behövde för att göra fajitas och sedan hjälptes vi åt att laga mat. Jag var ansvarig för guacamolen som jag varit de andra gångerna också och den blev bra men inte helt perfekt, saknade lite kryddor hmm. Den fick gott betyg ändå! Till efterätt så hade Sarah gjort morotskaka och my god va gott. Helt underbart! Vid 11 tog vi en taxi till salsabaren, vi missade nämligen precis bussen och vi bestämde oss då för att ta en taxi hela vägen. Man måste nämligen ta taxi från centrum då den ligger ut på andra sidan stan (typ 5-10 minuter). Vi var 4 stycken som delade så det blev bara 3 euro var, inte så farligt ändå! I början var det väldigt lugnt på salsabaren då det inte var så mycket folk men sen kom dansläraren som också jobbar lite bakom baren och drog igång lite enkel salsadans. Jättekul och vi hade väldigt roligt. Väl på baren så kom även Lina och hennes mamma som är här nere och hälsar på dit. Det är en bar med väldigt blandade åldrar och jag tror att vi alla hade väldigt roligt! Det såg ut så i alla fall och alla var med och dansade. Vissa fortsatte ut efteråt men jag hade inget ID med mig och var inte särskilt sugen på att gå ut så när de andra hoppade in på en nattklubb i stan så fortsatte jag hemåt. Kan tilläggas att jag inte var hemma förrän 03 ändå haha. 
 
Nu imorse så var jag ganska nöjd med mitt beslut att gå hem när jag vaknade upp vid 10 och inte kunde sova ett uns mer. Städerskan är här just nu och städar iordning. Tycker lite synd om henne idag då Daniel, vår tyska roomate, hade typ fest här igår och därmed lämnat all alkohol (elr ja det är inget kvar) och typ alla glas framme så hon var tvungen att städa upp det (vilket verkligen inte är hennes uppgift), hon diskade även allting. Jag tackade jättemycket men tycker det är lite dåligt att han inte städade upp det igår kväll, eller i alla fall slängde de tomma flaskorna och så. Vi hade nämligen uttryckligen påpekat att städerskan skulle komma och att han var tvungen att diska sina grejer.. men men inget att göra åt det nu. Men men inget man kan göra nu i efterhand mer än att tacka henne väldigt mycket. 
 
Idag regnar det ute så mina planer är inte speciellt storslagna. Måste in till stan för att köpa torrschampo och byta min väckarklocka som inte fungerar och inte har fungerat sedan jag köpte denheller. Jag vill ha tillbaka pengarna för den har inte funkat en enda dag. Ska låna Sophies ipad igen mån-ons så att jag vaknar i tid för skolan. Vi är lediga torsdag och fredag så då behöver jag den inte och på lördag kommer mamma med ny mobil så då behöver jag ingen väckarklocka mer så det känns onödigt att köpa en ny. Allra viktigast är det på måndag då jag börjar 8.30 medan alla andra börjar 10.30, brukar nämligen vakna när de andra går upp men det lär ju bli 2 timmar försent på måndag haha. Men ska fixa det idag, man får passa på att fixa allt nu innan Semana Santa börjar imon för då kommer det vara kaos i centrum i en hel vecka. De har under hela veckan förberett med att ställa ut stolar och hela köret, det är verkligen ett storslaget evenemang. 1 miljon människor kommer till Malaga för Semana Santa och typ hela lokalbefolkningen befinner sig ute på gatorna. Mycket fest helt enkelt! Vi ska åka in och kolla någon dag eller två och jag tror att det blir måndag då i princip alla lärare har sagt att det är den bästa dagen. Då är det bland annat studenternas proccesion, vilket består av studenter från universitet här i Malaga. Ska bli roligt att uppleva! 
 
I övrigt har jag en träningsdejt med Kathrine klockan 16 idag och ikväll så ska vi ut och ta en drink tror jag. Eventuellt hänger Else-Linn på också så det blir nog svenskligan som går ut och tar en drink ikväll. 
 
Vi hörs mer någon annan dag! :)
 
Bjuder på en selfie framför Palacio Real i Madrid. 
 
Español: Ayer fuimos al apartamento de Else-Linn y Renske para cocinar juntos y cenamos. Cocinamos fajitas y Sarah hizo una tarta de zanahoria muy buena. Después, mas o menos a las once fuimos, en taxi, hasta un bar de salsa. Teníamos un tiempo bien y todos bailan. Me gusta mucho esta bar y el profesor de salsa es muy bueno. A las 2.30 unos fueron a Sala Gold para bailar más pero yo no tuve mi ID y por eso fui a casa. Vine a casa a las 03 y para mi fue suficiente. Hoy voy a ir al centro para comprar champú seca y después voy a entrenar con Kathrine. Anoche vamos a ir a un bar en el centro para tomar unas copas. Creo que Else-Linn vaya con nosotros también, es la liga de suecos que vaya al centro hoy. 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: