Amanda Werner

2016-01-23
17:19:54

Torsdag

Hej på er! 
Det blir lite långt mellan gångerna ibland men försöker uppdatera så ofta jag kan och hinner. Så här i efterhand kommer nu en liten uppdatering om min torsdag.
 
I torsdags var jag först i skolan såklart och efter skolan var jag och frågade om det skulle komma någon ny till vår lägenhet denna vecka, vilket det inte skulle, så vi är bara två ytterligare en vecka. Väldigt lyxigt. Gick hem från skolan (tog ca 20 min då var nerför) och åt lite innan jag satte mig för att börja plugga. Vi har ju som sagt alltid ett test på fredagar och kände att jag behövde nöta in en del uttryck och irregulära verb. Pluggade i cirka två timmar och lyssnade även på lite podcast. Under eftermiddagen så kom två av de holländska tjejerna för att låna vår tvättstuga lite grann då de inte har lika bra möjlighet att tvätta som oss. Satt och snackade med de en stund och det var jättetrevligt! 
 
På kvällen samlades vi upp en grupp på en fransk restaurang nära skolan för att äta middag. Det var kanske inte den sorts meny som faller mig mest i smaken men jag beställde in en lax som var jättegod. Dock var rätten i sig ganska plain och inte direkt något speciellt (kände att jag hade likaväl kunnat gjort det själv hemma) då det var kokt potatis, lax och sallad med lite majonäs till. Men vi hade väldigt trevligt i alla fall och det var kul att hitta på något!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: