Amanda Werner

2016-01-23
17:50:06

Så var det helg igen

Hej!
 
Igår var det fredag och det innebar som vanligt ett test på vad vi gjort under veckan. För min del gick det provet bra och jag ska fortsätta upp ett steg till nästa vecka alltså kommer jag att påbörja A2:3 nästa vecka. Det var dock hälften i min klass som antingen kuggade eller hade precis den poäng som behövdes och valde därmed att repetera för att verkligen kunna det. Så vad jag vet så är vi troligtvis inte så många i klassen nästa vecka, men det beror ju även på vilken nivå de nya eleverna är på. 
 
Efter skolan åkte jag hem till lägenheten och kom precis när städarna skulle gå, så skönt att lägenheten är riktigt ren och fin igen. Tog lite och äta och gjorde mig iordning lite för att tillsammans med Sophie och de andra holländska tjejerna åka till ett köpcentrum i stan för att shoppa. Fanns en hel del bra affärer där och fick med mig några grejer hem till bra priser. Köpte en topp i spets, en ljusgrå kofta och en svart kappa. Mycket nöjd med mina inköp för dagen. Vi hängde på köpcentrumet fram till klockan var strax efter 20 och då var det dags att möta upp ytterligare några kompisar för middag. Så tillslut blev vi ett gäng på 9 personer som käkade middag på en taverna mitt i stan. Mycket fisk på menyn men jag bestämde mig för en sallad med avokado och fetaost, mycket gott. Sedan har det blivit lite av en vana att vi alltid beställer efterätt här nere (vilket jag nästan aldrig gör hemma) och till efterätt åt jag cheescake dock inte cheescake så som vi gör den i Sverige utan den var mer lite som ostkaka man köper i mataffären hemma i konsistens och smak. Efteråt gick vi till en bar och hängde där ett tag innan några av oss drog hem och resten försvann ut i vimlet på stan. Jag var dock nöjd med mitt beslut att gå hem då vi gick till bussen redan vid 15.30 och jag var hemma klockan 02. 
 
 
Sov gott under natten och vaknade vid 11 imorse. Jag har inte gjort så speciellt mycket idag utan bara tagit det lugnt, handlat lite samt tagit en ordentlig promenad längs stranden. Senare så ska jag fixa lite mat här hemma innan det är dags att fixa sig iordning då några kompisar kommer hit för lite pre-drinks innan det är dags att åka in till stan för att gå ut. Min första gång här i Malaga, ska bli väldigt kul! 
 
 
Några bilder från utegymmet där jag stannade till för att köra några styrkeövningar innan jag vände för att gå hem igen. Utsikten man har när man tränar är helt okej. 
 
Ha det bra så hörs vi. 
Kommentar:
2016-01-23 @ 21:00:55
#1: Emilia

Wow vilken utsikt! 😍 Låter som att Malaga-livet är härligt. Hoppas utgången blir rolig!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: