Amanda Werner

2016-01-20
22:14:59

Onsdag och gymträning

Idag var det då onsdag och det betyder att halva veckan snart har gått, tiden går fort här nere! Tänk att jag redan har varit här i lite mer än 1,5 vecka, det känns inte riktigt så. Efter skolan idag gick jag hem och åt lite lunch innan jag gick till Mercadona för att handla, fick med mig lite nödvändigheter inför kvällens middag och även 5 liter vatten så nu behöver jag förhoppningsvis inte köpa det på några dagar, haha, matkassarna är alltid så tunga att bära då. Efter det så kände jag mig lite rastlös men visste inte riktigt vad jag skulle göra men det slutade med att jag och Sophie drog på oss träningskläderna och gick ut för att leta efter ett gym som jag visste skulle ligga i närheten av mataffären som jag efter två små gångturer runt där inte hade hittat haha. Vi gick i alla fall in på mercadona och fick veta att det låg precis porten nedanför. Väl där bestämde vi oss för att prova en gång och gymmet var verkligen jättefint! Det var ett stort gym med alla maskiner du kan tänkas behöva samt även massa fria vikter. Utöver det har gymmet ca 150 timmar med gruppträning varje vecka, de har de mesta man kan tänkas vilja träna så nu ska jag fundera på om jag vill köpa ett månadskort för 29,90 euro. Vi ville helst köpa t.ex. ett 10-gångerskort men något sådant hade de tyvärr inte. Jag blev jättesugen på att testa i alla fall en månad då jag tyckt det varit svårt att få ihop någon träning ute (jag gillar verkligen inte att springa) och dessutom är det mest på asfalt häromkring = inte bra alls för benhinnorna. Det som gör att jag tvekar är att de även har gymklasser på skolan (t.ex. Bodycombat, Fitness och Pilates), en till två gånger om dagen och därför ska jag testa där först för att se om det är något att ha innan jag köper gymkortet. Fick kört igenom ett helkroppspass på lite drygt 1 timme och det var så skönt! 
 
 
Efter gymmet gick vi hem (det är bara ca 10 min att gå) och gjorde iordning en sallad med fetaost och serranoskinka. Mycket gott och enkelt. Efter maten tog jag tag i mitt pluggande och sittandes vid matsalbordet med radion på har jag pluggat cirka 1,5 timme. Har ett test på fredag så det var nödvändigt att repetera lite från tidigare i veckan, även fast jag har gjort grammatiken innan så är det fortfarande en hel del nya ord och uttryck. Under min pluggtid så har jag ätit några jordgubbar och 2 bitar mörk choklad, perfekt sådär på kvällskvisten när man är sugen på något men ändå inte är hungrig. 
 
Skolan har gjort sina egna böcker som man använder på varje steg, mycket övningar och måste säga att de är så mycket bättre än de jag haft i Sverige. 
 
Nu ska jag strax gå och lägga mig så jag är pigg imorgon bitti, vi hörs! 
 
Kommentar:
2016-01-21 @ 14:08:26
#1: Emilia H

Har läst igenom alla dina inlägg och wow vad härligt du verkar ha det. Skolan verkar ju jättekul och verkar som ett bra system med olika levels och arbetsböcker. Härligt att du bor så nära havet. Ska bli superkul att följa din resa. Ser fram emot mer uppdatering!

/Emilia

Svar: Gose, saknar dig! Jaa livet här nere är väldigt bra även om det skiljer sig en hel del från hemma. tycker du verkar ha det bra uppe i Uppsala också, är du nöjd med allt? Vi får höras snart! :)
Amanda Werner

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: