Amanda Werner

2016-01-26
15:10:55

Måndag

Hejsan!
 
Som vanligt hade vi skola mellan 10.30-14.30 igår (vilket vi alltid har på måndagar) och efter skolan åkte jag hem för att äta lite och göra min läxa. Chillade hemma under eftermiddagen och gjorde egentligen inte mycket alls innan vi vid 18-tiden tog bussen hem till en kompis lägenhet. Väl där möttes vi några tjejer och fixade lite plockmiddag, t.ex. Serranoskinka, Chorizo, bröd, pizzaslice och bruchetta. Mycket gott men också enkelt att fixa. Vi åt och kollade på en romantisk film, mysigt! Härligt att umgås utan några som helst krav utan att man bara kan ha kul och ta det lugnt tillsammans. 
 
En bild på maten vi fixade iordning. 
 
Idag har vi först varit i skolan och när vi kom hem så kollade jag igenom vad jag behövde och gick sedan till Mercadona för att handla. Det är en mataffär som har hyfsat mycket grejer och som ligger ca 5-10 minuters promenad från lägenheten. Väl hemma åt jag en macka med serranoskinka, ost och sallad till lunch och nu är planen att gå ut och gå en sväng strax. Tar förmodligen en sväng förbi utegymmet också för att köra lite olika övningar. Ikväll har jag inget planerat utan ska ta det lugnt och dessutom plugga lite då vi har ett "större" prov på fredag då vi kommer att gå från nivå A2 till B1. Så lite plugg kommer nog att behövas dessa dagar så man ser till att klara det. Förutom det tänkte jag även måla naglarna haha! De har fått mycket bättre kvalite här nere och går inte av lika ofta som de gör hemma i Sverige, mycket skönt. Så ska verkligen försöka ta hand om de så de blir så långa och fina som jag vill. Inga storslagna planer för denna tisdag alltså men imorgon bär det av till IKEA efter skolan, wihoooo! Hoppas matsektionen är bra haha, det är typ för den som jag åker dit (och för att vi behöver temuggar). Så det ser jag fram emot. 
 
Vi hörs imorgon!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: