Amanda Werner

2016-01-27
18:27:43

Dagens äventyr

Idag efter skolan så åkte jag och Sophie snabbt hem för att lämna av en kasse med mat som hon hade fått av ett holländskt par som går i hennes klass. De ska nämligen lämna sin lägenhet idag och har hyrt en bil för att köra runt på lite sightseeing innan de åker hem igen på söndag, vi tackar och tar emot! Efter det så tog vi bussen till stan för att sedan ta tåget till Placa Mayor där även IKEA ligger. Ett besök på IKEA är helt enkelt det vi har ägnat eftermiddagen åt, superkul! 
 
Var ju bara tvungen att ta en bild där man såg IKEA-märket haha. 
 Köttbullarna var supergoda! 
 
Vi började med att gå igenom butiken och köpte det vi behövde. Målet med dagen var att köpa tekoppar samt även ett decilitermått och en plastbunke. Sagt och gjort och vi hittade det vi behövde och även lite extragrejer hamnade i korgen, bland annat en stekspade (hur lagar man mat utan stekspade?), en klädroller och ett badlakan som jag kan ha på stranden eftersom jag helt hade glömt att ta med det. När vi väl var klara åkte vi upp till restaurangen för att äta lite då vi inte ätit lunch innan vi åkte utan bara en frukt och en bar. Jag tog köttbullar och Sophie åt lasagne, hur gott som helst med lite svensk husmanskost igen! Efter det, innan det var dags att åka hem var jag bara tvungen att kolla in matavdelningen, det var en stor anledning till varför jag tyckte vi skulle åka dit för att köpa grejerna vi behövde haha. Väl där fanns det en hel del grejer, massa godis - faktiskt både marabou rolls och lösgodis, knäckebröd, skorpor, lax, sill, almondy-tårtor, bröd, frysta våfflor och pannkakor. Ja en hel del helt enkelt. Blev lite besviken över att de inte hade lingongrova (vilket jag vet att de har i USA) utan bara tunnbröd men det är i alla fall inte baguette haha. Här kommer en bild på några av grejerna jag köpte. 
 
Nu ska vi iväg till en kompis för att laga middag så vi hörs någon annan dag! 
 
Kommentar:
2016-01-27 @ 19:43:43
#1: Emilia

Blev sugen på att åka till Ikea nu!! Ska lätt bli nästa post-tentaäventyr ;)

Svar: Haha jaaa det tycker jag lätt du ska göra! :)
Amanda Werner

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: