Amanda Werner

2016-02-16
14:36:29

Måndag och tisdag

Igår var en hyfsat lugn dag. Vädret här i Malaga har sedan i söndags varit sämre än vad de brukar. Både i söndags och igår så blåste det mycket och det kom även lite regn emellanåt. I och med det har det även blivit kallare. Jag har gått runt och frusit hela dagen idag, hoppas verkligen värmen kommer tillbaka snart för det är jobbigt att frysa! Man märker även i lägenheten att det är kallare ute för under någon vecka har vi inte behövt ha på elementet alls medan man nu fryser ihjäl om man inte har på det. Kallare och sämre väder har lett till att det blir mer häng inomhus och jag har stannat i skolan både igår och idag för att blogga, kolla på serier och bara chilla. Anledningen till att jag stannar här är för att då slipper man tänka på hur mycket internet man använder. Vårt kommer nämligen ta slut vilken sekund som helst. Jag hoppas att vi har bra hastighet under fredag men just nu är det lite tveksamt.. Vi får se hur det blir helt enkelt! 
 
Igår stannade jag som sagt kvar efter skolan i Salon Malaga vilket är ett rum med bord och stolar men även sköna fotöljer där man kan sitta och umgås/kolla på serier/plugga. Det var jag och en tjej kvar igår och vi satt båda två med våra laptops och kollade på våra egna grejer men det är ganska skönt tycker jag. Man vet att man är där båda två och att man har sällskap men man kan hålla på med sitt. Jag skrev några blogginlägg, har fixat så det kommer upp några under veckan och sedan kollade jag på första avsnittet av Parneviks. Jag älskar den serien! Hela familjen är så skön och i det avsnittet jag kollade på var The Mauler och Felix Herngren med familj på besök. Så härliga och det var skönt att få skratta åt några felsägningar samt deras galna påhitt. Efter det gick jag hem pluggade lite och sedan gick vi till en asiatisk restaurang, TUK TUK, för att äta middag. De har supergod mat och jag åt ris med kyckling/grönsaker i en grön currysås. Supergott! Kommer lätt att äta där fler gånger. Vi gick sedan hem från stan, skönt med lite vardagsmotion! På sista tiden har vi nämligen märkt att det inte tar så mycket längre tid att gå hem från stan (beroende på var man är då såklart) men från Plaza de la Merced där vi var igår tar det ca 15-20 min. Som sagt en ganska skön promenad.
 
Idag har vi haft lektioner igen och vi är bara 3 i klassen just nu. Egentligen är vi 4 men en tjej har problem med sitt knä (menisken) och opererade sig därför i Marbella idag så vi får se om hon dyker upp imorgon. Hennes plan är att göra det men vi andra tycker det låter lite väl optimistiskt. I alla fall är det väldigt skönt att vara så få, det gör att man kan fråga fler frågor men kanske framförallt kan få lite djupare genomgång om det är något man inte förstår. Utöver det tycker jag att det är väldigt bra för att man får mer tid att prata. Eller ja, man måste prata mer för det går inte att gömma sig bakom någon annan. Väldigt bra och jag känner redan nu, efter två dagar, att jag är mer bekväm med att prata och svarar på fler frågor. Jag tror det här kommer bli en väldigt bra vecka för min utveckling och mitt lärande av spanska. Som jag nämnde tidigare sitter jag då kvar i skolan just nu och har skypat med mamma samt sett det senaste avsnittet av Grey´s anatomy. Haha lite pinsamt när man börjar få tårar i ögonen och en kompisar undrar vad man kollar på och varför man är ledsen. Men men det var ju bara lite sorligt/hemskt just då. Ibland är det väldigt skönt att sitta kvar i skolan och göra grejer och bara ta det lugnt. Jag tror jag kommer göra det mer och mer, speciellt under de perioder då Internet hemma har "tagit slut" = hastigheten är som en snigel och det enda man kan göra är att skicka meddelanden på Whatsapp/Messenger. 
 
Nu ska jag strax dra mig hemåt och det lutar mot att jag och en annan tjej ska gå in till stan, till El Corte Ingles för att kolla och hitta på något. Ingen av oss har några planer på att köpa något utan vi vill bara kolla läget och upptäcka lite (läs fördriva tid). Vi kände helt enkelt inte för att vara hemma hela eftermiddagen. När vi ändå är där ska jag passa på att handla mat i deras mataffär. Jag gillar den jättemycket och den är stor samt har laktosfria alternativ och enligt en av lärarna så är det den bästa mataffären i Malaga. I övrigt tänker jag ta en sväng förbi gymmet också, måste ju utnyttja mitt kort nu när jag har det. Mitt mål är att gå 3 gånger i veckan och det tror jag att jag kommer klara galant. Min plan är att gå 2 gånger under veckan och 1 gång på helgen. 
 
 
 
Nu ska jag dra mig vidare, vi hörs! 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: