Amanda Werner

2016-02-15
15:30:30

Helgen som gått

Denna helg har varit ganska lugn om man jämför med de två senaste. I fredags gjorde vi en hel del som vanligt men lördag och söndag var lugna. En väldigt skön och avslappnad helg vilket behövs det med ibland. 
 
Som sagt, i fredags så hittade vi på grejer. Efter skolan åkte vi hem och åt och tog det lugnt en stund innan vi klockan 16 möttes upp ett gäng på 6 personer för att ta buss in till stan och sedan tåget till Plaza Mayor. Väl där så gick vi runt och shoppade lite. Det bästa på hela stället är NIKE-butiken men trots det fick jag inte med mig något hem därifrån, blev lite snål och hittade inte exakt det jag sökte efter. Jag skulle nämligen vilja ha ett par nya gymskor då mina är ganska gamla och mer anpassade för att på gruppass än att styrketräna/springa på löpbandet. Med mig hem denna kväll fick jag dock ett par jeans, supernöjd! Har letat lite grann efter ett par tajta, tuffa byxor med någon cool detalj, gärna en dragkedja t.ex. och i fredags hittade jag dem för 26 euro. Helt perfekt! När klockan började närma sig 20.30 hade vi kollat igenom alla butiker och då var det dags att gå bron över tågrälsen till IKEA. De andra hade bestämt sig för att de ville gå dit och kolla samt äta och vem är man att tacka nej liksom? Så fredagsmiddagen bestod helt enkelt av köttbullar, potatismos och brunsås, väldigt gott. Utöver det så köpte vi alla lite godis i matbutiken också. Denna gång hittade jag Marabou mjölkchoklad och Marabou Daim så självklart fick en Daim-chokladkaka åka med hem. Utöver det köpte jag lite lösgodis och jag säger bara "mmmmmmhhh". Efter IKEA tog vi tåget in till stan och satte oss på en bar för att hänga lite. Några fler kompisar mötte upp och vid 01.30 splittrades gruppen, några fortsatte ut i vimlet medan jag och ett gäng till bestämde oss för att åka hem och sova, redigt trötta som vi var. 
 
I lördags sov jag länge och gick inte upp förrän 12. Tog det lugnt och det enda riktiga vi gjorde var att gå till gymmet vid 16-tiden och jag fick äntligen köpt mitt kära gymkort. Så nu är det gjort och jag kommer ha det i 3 månader vilket resulterar i att jag kommer ha det ända fram till 13 maj. Då är det bara lite drygt 2 veckor kvar till dess att jag åker hem till Sverige igen och det känns som en ganska bra tajming. Efter träningen, som kändes riktigt bra (märks att man tappat lite muskler) gick jag och Sophie direkt och handlade på Mercadona vilket ligger vägg i vägg med gymmet. Det känns bra för då kan man slå två flugor i en smäll. Åt kyckling i currysås med ris till middag och sedan gick vi ut. Först gick vi till en bar och drack drinkar, Piña Colada alltså, såå gott. Fortsatte sedan med att vandra runt i stan för att hitta en klubb att gå till, en del i gruppen hade dock vitt skilda åsikter om var vi skulle gå vilket resulterade i att de flesta av oss totalt tappade lusten att gå någonstans överhuvudtaget. Tillslut gick vi in på en klubb och dansade lite men den var smockfull så vi gick hem hyfsat tidigt. Men men, alla gånger kan inte vara perfekta. 
 
Igår, söndag hade jag en väldigt lugn dag. Jag var uppe först vid 11.30 och låg och kollade på tv i min ensamhet fram till 14 när Sophie vaknade, väldigt skönt. Ali var iväg med sina föräldrar som var på besök i helgen och Sebastian ute någonstans så det var bara me,myself and I där ett tag och måste säga att det var väldigt skönt. Det händer nämligen inte så ofta då det oftast är någon annan hemma och vaken haha. Vid 15 tog vi oss ut för att besöka Picasso-museet. Det känns nämligen som en sådan sak man måste se när man är här i Malaga under en längre tid. Det är inte alls min stil och jag tyckte väl inte det var sådär jättekul men nu kan jag bocka av det från listan. När vi skulle gå så hade det börjat regna och blåste gjorde det inte lite heller så det var kallt som tusan. Blev dygnsur på vägen hem, för vem har paraply med sig liksom?! Väl hemma bytte jag om till mysdress med dubbla tjocktröjor och tofflor för att värma mig. Det tog dock ett tag men efter en kopp te kändes det lite bättre. Kvällen spenderades framför tvn kollandes på CSI New York med spansk text. Enda avbrottet vi gjorde var för att gå till en pizzeria för att äta pizza. En väldigt lugn dag men ack så skön. Gick och lade mig tidigt för att vara fit for fight för att ta mig an veckan som kommer. 
 
Det var allt om min helg det! Vi hörs snart igen!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: