Amanda Werner

2016-04-11
22:31:59

Vardagsmotion när den är som bäst

Hej hej! 
 
Idag har varit en dag som gått i ett trots att det inte känns som om jag gjort så mycket egentligen. Det var först vid 20 som jag satte mig ner och tog det lugnt. Dagen började med att jag och Sophie gick till skolan (det är ju måndag och det är min gå-dag då vi ändå börjar så sent). Det är en ganska härlig promenad på ca 25 minuter. Vi hade gott om tid på oss så vi gick in i restaurangen och där satt Antonia och Miranda och åt frukost. Så kul att få träffa Toni igen! Det känns som om hon knappt varit borta alls. Sedan var det då dags för lektioner och det gick sååå långsamt - vilket det alltid gör på måndagar eftersom man fortfarande är inne i tänket att man slutar 12.30 (vilket vi gör alla andra dagar) och sedan inser att man har två timmar kvar av lektioner haha. Då går tiden fruktansvärt långsamt haha. Under rasten fick jag även gått ner i receptionen och hämtat min post då en kompis nämnt att det legat post till mig (och Sophie därnere) så Erika och Millan, det har kommit fram och nu inväntar jag snällt onsdag för att få öppna dem. 
 
När vi slutade skolan så gick jag, Kathrine och Linn till Larios Center (obs gick, tog typ 50 min)  för att kolla in träningsbutiken som finns där. Tjejerna ville köpa lite proteinbars och sådana grejer och jag hade tänkt köpa lite jag med men allt innehöll laktos så då kände jag att det inte var så bra ide. Så fick hoppa det idag helt enkelt, får se om jag hittar något annat snabbt och lätt att ta med sig när man är på språng vilket jag är rätt mycket här nere. Passade även på att springa in på Primor för att köpa ett torrschampo då mitt är nästan slut innan jag gick till El Corte Ingles för att handla lite. För en gångs skulle fick jag inte med mig massa extra saker hem utan faktiskt bara det jag behövde (förutom tacokryddan från Santa Maria - hur kan de ta bort den ur sortimentet??). Jag får helt enkelt försöka krydda min köttfärs själv och hoppas att jag får lite tacoliknande smak i alla fall. Jag ska nämligen göra fyllda paprikor med tacoköttfärs imorgon till middag - mums! När jag kom hem sprang jag snabbt iväg till Supersol för att göra en liten stödhandling (var ju tvungen att se om de hade tacokryddan - vilket de inte hade) så jag fick med mig 5 liter vatten hem och skinka och riven ost vilket jag glömt att köpa på El Corte. 
 
Kom hem snabbt igen och slängde på mig träningskläderna innan jag hann ångra mig och stannade kvar i soffan istället. Var inte alls sugen på att träna efter att ha gått mer än 15 000 steg under dagen, men jag hade bestämt mig för att jag skulle träna idag och då var det bara att bita i det sura äpplet och dra iväg. Gick på Body Combat express vilket är kortversionen (30 min) av det kända kampsportinspirerade Les Mills-passet Body Combat. Det var väldigt roligt och väldigt jobbigt - speciellt när man har världens träningsvärk från att ha gjort 70 utfallssteg igår haha. Det var väldigt skönt efteråt och jag är glad att jag samlade energi för att ta mig till träningen. Det är efter sådana här gånger känslan är som bäst - när man inte hade lust alls men gick dit och körde allt vad man kunde ändå. Man mår ju så mycket bättre efteråt! Imorgon är förhoppningsvis mina träningskompisar på banan igen efter smärre sjukdomar (läs ögoninflammation och förkylning) så då blir det träning direkt efter skolan. Tror det blir ett pass GAP och det blir nog bra tror jag (hjälp kommer dö av träningsvärk i ben/rumpa på onsdag haha). 
 
Nu har jag precis gjort läxan och druckit lite te och ätit jordgubbar och ska alldeles strax bädda ner mig i sängen. Vi hörs en annan dag helt enkelt! 
 
 
Kommentar:
2016-04-11 @ 22:47:07

Fin bild!=)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: