Amanda Werner

2016-04-05
22:20:14

Martes 5/4

Idag har varit en väldigt lugn dag, har faktiskt inte gjort i princip någonting alls efter skolan. Åt lite lunch i skolan efter det att vi slutade tillsammans med Linn och snackade med henne. Vi försökte även köpa biljetter till Pal Mundo, en festival/konsert som är här i Malaga på lördag men vi lyckades inte så vi har försökt hemifrån nu på kvällen också och det funkar inte heller tyvärr. Men sedan läste vi att man kunde köpa biljetter på El Corte Ingles så det ska vi göra imorgon, hoppas det funkar bättre! Efter skolan så åkte jag hem och tog en siesta på sisådär 1,5 timme, sjukt skönt då jag har varit ganska trött det senaste. Det gäller att inte göra det till en vana bara för då blir det jobbigt när man kommer hem igen haha.
 
Efter det så gick jag en sväng till Mercadona för att köpa mat. Hade bara frukost och svenskt godis kvar hemma haha. Köpte mat så jag har för lite olika måltider och idag blev det ugnstekt morot och potatis med kyckling och  tzatsiki. Väldigt gott och så lite vattenmelon nu på kvällen, mums! I övrigt har jag bara gjort läxan och chillat och nu ska jag alldeles strax gå och lägga mig.  
 
Imorgon är planen att direkt efter skolan gå till gymmet och köra spinning, svenskgruppen har fått tillskott av Emilie denna veckan som ska stanna i 6 veckor så hon ska också hänga med till gymmet. Efter det så ska vi till El Corte för att köpa biljetter till Pal Mundo och på kvällen ska vi till en tapasrestaurang nere på stranden vid skolan för att ha avskedsmiddag för Luc. De som vill ska även gå ut efter för en riktig partynatt men eftersom vi ska till skolan dagen efter så tänkte jag hoppa över det. Har ingen lust att sitta och somna på lektionerna för att man är så trött, det är inte riktigt värt det för min del. 
 
Nu ska jag gå och lägga mig, vi hörs en annan dag!
 
Español: Hoy no he hecho mucho, casi nada. Después de hemos terminado la escuela queremos comprar entradas para Pal Mundo pero no fui posible y no lo sé porque.. He probado otra vez esta noche pero no funciona este vez tampoco y por eso vamos a ir a El Corte mañana para comprar las entradas allí. Cuando llegué al apartamento después de los clases fue directamente a la cama para dormir una siesta. Dormí 1,5 hora y me gusta mucho porque he estado cansado un poco las semanas anteriores. A parte de esto solo he comprado comida en el supermercado y también he preparado el almuerzo para mañana. Porque mañana directamente después la escuela, las chicas suecas vamos al gimnasia para entrenar spinning y tendrá que almorzar antes. Ahora voy a acostarme. Hasta mañana! 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: