Amanda Werner

2016-04-21
21:15:26

Las crónicas de Blancanieves - El cazador y la Reina del hielo

Igår kväll var jag, Antonia och Linn på bio och såg den nya Snövit-filmen. Ganska bra faktiskt! Lite klyshig ibland men helt klart sevärd. Det var härligt att hitta på något i det inte så fina vädret. Det har regnat från och till nu mellan måndag-onsdag så en inomhusaktivtet passade bra. Det har dock inte stört mig så jättemycket, det har mest regnat på morgonen och kvällarna så då kan man ändå vara ute under dagen. Idag var det dock bättre igen - strandväder! Väldigt härligt så efter skolan gick jag hem och åt lite snabbt samt bytte om till bikini innan jag mötte upp de andra på playan i några timmar. Glömde dock att smörja in mina smalben med solkräm så de är lite brända. Det är inte så jätterött längre (det flammade mycket efter duschen) men det svider/bränner lite... Så i helgen när vi ska testa på stranden i Fuengirola och Los Alamos så ska jag vara väldigt nogrann med att smörja in mig! 
 
En bild på en av de svenska mataffärerna i Fuengirola. Nu när jag googlade lite så hittade jag nämligen två men det är denna butik vi ska till. Ser lovande ut! 
 
Inför helgen så har vi en del planer men på det stora hela så är det en ganska lugn helg (dock inte så mycket hemmatid). Imorgon (fredag) så ska vi äta middag på Matahambre och sedan gå och sätta oss på Plaza de la Merced för att dricka drinkar. En del fortsätter troligtvis ut i vimlet men för min del så har jag gått ut tillräckligt för ett tag framöver så jag kommer gå hem och lägga mig och sova istället. På lördag ska vi nämligen ta bussen/tåget mot flygplatsen strax efter 08 på morgonen för att vinka av Miranda och Sarah som nu ska återvända hem till Holland. Det kommer bli tomt utan de! Efter det så åker vi som är kvar vidare mot Fuengirola och förhoppningsvis stranden. Är det bra väder så blir det strandhäng hela dagen och en sväng till svenskbutiken också såklart. Mitt mål är att köpa ost- såg nämligen en bild på facebook på deras kylar och fick syn på både prästost och cheddarost - kan inte tänka mig något godare just nu! Även lite bröd ska inhandlas och sedan får vi se vad som får följa med hem. Godis har jag fortfarande kvar från när mamma och Simon var här. Om vädret inte är så bra är planen att vi istället ska gå på zoo därnere för det vill Antonia gärna göra. Ska bli kul att få se Fuengirola och att få en heldag någonannanstans en just i Malaga. På söndag ska det bli jättefint väder så då är planen att åka till Los Alamos som ligger en bit utanför Malaga vilket är dit många spanjorer åker när de ska till stranden. Vi tänker att vi ska försöka åka runt lite till stränderna här i närheten för att upptäcka lite olika - det är ganska skönt att få lite miljöomväxling ibland. 
 
Ha en bra helg så hörs vi så fort jag får tid att skriva igen! 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: