Amanda Werner

2016-05-10
11:00:00

Saker att göra innan hemresan

  • Takterassrunda (fredag troligtvis) - vem vill inte gå ut och dricka drinkar med grym utsikt liksom. På vår lilla runda blir det ett besök på både AC och Batik, eventuellt blir det fördrink på Kathrines balkong också - det beror på hur mycket mer det regnar i veckan (plastgräsmattan är för tillfället väldigt översvämmad haha).
  • Poolparty på Aquapark i Torremolinos (lördag) - På lördag åker vi för en heldag i Torremolinos. På vattenlandet där väntar en festivaldag med skönt häng och bra musik.
  • Bioparc Fuengirola (söndag) - Dags för zoot i funkan. Antonias födelsedagspresent så självklart ska vi dit och kolla på alla fina djur innan jag åker hem. Ska bli riktigt kul! 
  • Granada (21 maj) - Den 21 maj åker vi till Granada för att spendera en dag där och kolla in det världsberömda Alhambra. Sanningen är att man inte kan vara i Andalusien utan att besöka det, då har man nämligen missat en hel del. Ska bli jätteroligt och tror att det kommer bli en grym dag - hoppas vädret är med oss bara. 
  • Utöver det har jag även några matställen jag vill gå till. Vill besöka tapeo de Cervantes för att äta tapas en sista gång, gå till den indisk-mexikanska restaurangen för att den är helt underbar och även gå till teterian som Kathrine tjatat om rätt länge haha. De ska tydligen, förutom att ha väldigt gott te då, även ha mycket trevlig personal (vilket är ruggit sällsynt här, tror knappt någon av servitörerna har hört om bra service här).
  • Hänga på stranden så mycket det bara går - nu är det dags att bättra på brännan ännu lite mer. I och med de senaste dagarnas regn har man redan börjat tappa färg, inte kul alls. Vill ju vara brun när jag kommer hem haha. Så förhoppningsvis blir det många dagar på stranden under mina sista två veckor här. 
  • Gå till frisören - det ska också göras innan jag åker hem, det är en sak som är säker. Det är så mycket billigare att gå och klippa sig här och dessutom behöver håret fräschas upp ordentligt efter att ha utsatts för mycket sol och en del salta bad under hela våren. 
Utsikten från rooftopbaren på AC Hotels är inte helt fel varken innan eller efter solnedgången. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: