Amanda Werner

2016-02-08
20:10:43

Tillbaka till verkligheten

Så var det måndag igen och livet ska nu återgå till det mer normala igen. Vår weekend i Sevilla var helt underbar och vi hade väldigt roligt, men också konstant ont i fötterna haha. Vi kom dit vid 18-tiden på fredagen och då gick vi direkt till hostelet för att lämna av våra grejer i rummet och komma iordning lite snabbt. Vi bodde i ett rum med 12-bäddar så det var bara att ställa in sig på att inte få sova sin djupaste sömn utan bli väckt av folk som kommer och går. Vi lämnade av grejerna snabbt och gick sedan ut på stan för att vandra runt och kolla läget innan det var dags att hitta någonstans att äta. En kille som pluggar spanska med oss på Malaca Instituto bodde förra året i Sevilla i 4 månader så vi gick till en av de restaurangerna som han rekomenderade. Åt tapas som var väldigt god och avslutade med en brownie. Efter det gick vi till en bar drack Daquiris och snackade. Väldigt bra kväll. 
 
På den baren vi var serverades drinkarna i glasburkar. Lite annorlunda men väldigt kul. Min hade smak av mango, mums!
 
Lördag och söndag så gick vi runt för att kolla på alla sevärdheter men jag tänker att jag tar ett eget inlägg och berättar allt om det. Har så mycket bilder och annat som jag vill visa. 
 
Idag, måndag, har jag och Sophie varit på shoppingrunda. Efter skolan åkte vi direkt till en Carrefour vilket är en mataffär inne i köpcentret Larios. Det är en jättestor affär så tror vi gick runt och handlade i någon timme där. Tyvärr var frukten och grönsakerna inte så bra idag, vilket gjorde att vi på vägen hem svängde förbi vår mataffär här brevid. Skulle även köpa vatten så det var skönt att slippa bära 5l vatten så långt. Efter det har jag inte gjort många knop, har tvättat litegrann (det började bli kris, var tvungen att handtvätta mina strumpor i torsdags för att ha några att ta med mig till Sevilla), pluggat och ska alldeles strax förbereda en getostsallad till middag. Det var nog allt om idag så återkommer jag med ett inlägg om Sevilla så snart jag kan. 
 
Hasta luego! 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: