Amanda Werner

2016-03-20
20:33:55

Torremolinos

Idag var vi en sväng i Torremolinos över dagen. Vi alla hoppades på strandväder men det var tyvärr inte så fint väder. Det var lite molnigt, speciellt under eftermiddagen och det blåste även lite så vi var bara på stranden i ca 10 minuter haha. Vi hade dock trevligt ändå! Gick och kollade i de små butikerna som var superturistiga, åt lunch på en holländsk bar och den holländska delen av gruppen blev väldigt nöjda. Enligt mig var maten sådär, friterat är inte min favorit men nu har jag i alla fall smakat frikadell, crokett och bitterballen. Det var ätbart men inte så mycket mer än så haha. Lite senare satte vi oss på ett cafe och fikade. Jag åt en väldigt god äpplepaj (jag saknar dock den svenska, detta var mer som en kaka) och drack lite kaffe och snackade. Vi hängde där i ca 2,5 timme innan vi började gå tillbaka för att ta tåget hem igen. 
 
Det tog ca 15 minuter extra med bussen hem från tågstationen idag, så vi kom hem för en halvtimme sedan och nu ska vi ut och äta med gänget en sväng. Vi alla åkte bara hem en snabbis för att lämna våra grejor och vissa ville byta om. Vi ska till en restaurang vid stranden ganska nära skolan för att det är ingen som helst ide att försöka åka in till stan om man inte måste haha. Det är så knökat med folk och de har stängt av delar av stan från all busstrafik och biltrafik så det är lite smått kaos. Det ska ju tydligen komma 1 miljon människor till Malaga denna veckan och vanligtvis bor det bara  ca 700 000 personer här så det kommer bli trångt haha. 
 
I övrigt är vår plan för veckan att åka in för att kolla på proccesionerna imorgon då många lärare sa att det var en bra dag med många fina proccesioner och även på fredag. Då släcker de ner alla lampor i staden klockan 22.30 och så lyses det bara upp med ljuset från de ljus de bär med sig i proccesionerna. Tror det kan bli riktigt fräckt. 
 
Nä nu måste jag dra! Dags att möta upp de andra för att äta hamburger eller något liknande. 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: