Amanda Werner

2016-03-03
22:28:43

Starbucks

Jag och Miranda har ju då varit lite hypade på Starbucks när vi varit på andra ställen än Malaga. Vi hade nämligen googlat efter Starbucks i Malaga och då bara hittat den på flygplatsen. Vi båda gillar det väldigt mycket och då var det självklart att vi måste passa på att gå när vi ända var på flygplatsen i lördags. I måndags kom vi dock fram till att vi missat något, för helt plötsligt började vi prata om det och då ubrister Antonia: "men det finns ju visst! Det ligger en bakom El Corte Ingles". Sedan dess har vi varit överens om att inom snar framtid åka dit och dricka kaffe/frappucino och idag blev dagen. Lite spontant sådär så föreslog jag det för Antonia och Miranda efter skolan och de båda var sugna på att hänga med. Sagt och gjort tog vi bussen in till stan och kryssade oss fram till Starbucks. Hur sjutton vi båda har kunnat missa detta är helt otroligt då det inte direkt låg gömt, men men, nu har vi hittat det i alla fall. Jag tog en frappucino med caramel så gott, och extra bra var att det kunde göra det på vilken mjölk som helst, perfekt för mig! Så en frappucino gjord på kokosmjölk blev det, mums. Vi satte oss ner i solen utanför och satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Vips så hade två timmar gått och vi bestämde oss för att börja dra oss hemåt. Insåg verkligen hur mycket jag tycker om dessa tjejer idag och jag hoppas att de kommer vara en del av mitt liv även efter denna resa får sitt slut. På vägen hem så stannade jag till på ett bageri och fick köpt ett bröd med morot och majs. Lite mörkare än den vanliga hederliga baguetten i alla fall, mycket gott. 
 
Två underbara kompisar, här är en liten selfie från Nerja på oss alla tre. 
 
Åkte hem och bytte om samt åt lite innan jag tog med mig Lena (vilket är vår nya tyska rumskamrat) till stranden där vi mötte upp Miranda och sedan trillade även resten av gänget in. Hade en väldigt trevlig eftermiddag i solen men vid 18.30 började solen försvinna så då bestämde vi oss för att åka hem igen. Lagade lite pestopasta med lax utav mina rester från i tisdags och pluggade lite innan jag nu sitter i min säng och skriver det här. Ska alldeles strax gå och lägga mig och njuta av att sova. Tror det kan behövas, igår råkade jag nämligen ställa in mitt alarm på 6.15 istället för 7.15 vilket jag inte insåg imorse förrän jag hade gjort mig iordning, gjort frukost och nästan ätit klart min frukost. När jag satt och åt frukost och kände att jag hade lite bråttom kollade jag på klockan och insåg att den var 6.53 och inte 7.53 som jag trodde. Det förklarade varför det var så himla tyst i lägenheten, tyckte det var lite märkligt att de andra inte hade gått upp än.. Så jag gick helt enkelt och la mig och halvsov en halvtimme till. Fett irriterande dock haha. 
 
Nu ska jag gå och lägga mig och sova en godnatt sömn. Ha det bra så skriver jag mer någon annan dag!
 
Español: Hoy, despues de las clases fui a Starbucks con Miranda y Antonia. Tomé un frappucino con caramel y leche de coco que esté muy bien. Estuvimos en Starbucks dos horas, todo el tiempo hablando de cosas serias y menos serias. Durante el tiempo realizé tanto que me gusta esas chicas. Espero que vayamos a continuar tengamos contacto despues de nos estado en Malaga. Fui a casa para comer algo y para ponerme el bikini y luego fui a la playa con Lena, la nueva chica que vive en el apartamento de mí. Encontramos a Miranda y el resto del grupo y estuvimos en la playa más o menos dos horas. Tenemos un bien tiempo! Voy a dormir ahora y por eso no voy a escribir más hoy. Hasta mañana!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: