Amanda Werner

2016-03-09
15:07:30

Onsdag = pluggdag

Idag firar jag alltså två månader här i Spanien. Planerna för idag är dock inte särskilt storslagna alls utan efter skolan så gick jag hem tillsammans med Kathrine. Skönt att få röra på benen lite. Efter det så har jag inte gjort mycket alls, gjorde  iordning lite lunch och nu chillar jag lite innan jag ska ta tag i det jag behöver göra. Eftermiddagens och kvällens planer är lite oklara och egentligen ganska icke existerande haha. Det enda jag vet är att jag måste ta en sväng till mataffären (annars blir det ingen middag), köpa nytt busskort och att jag ska plugga. Stort test imorgon redan eftersom att vi på fredag ska åka till Madrid tidigt på morgonen och därmed inte kommer att vara i skolan. Sophie ska tillsammans med en tjej som heter Regina på en salsaklass ikväll men jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska hänga med. De ska nämligen inte träffas förrän 21.30 och har en känsla av att det kommer hålla på ett bra tag så vi får se. Är i stort behov av att sova just nu och kanske speciellt eftersom min förkylning inte vill ge med sig. Jag mår inte dåligt men är mycket täppt i näsan. Det kanske dock blir så att jag tar en sväng till gymmet under eftermiddagen istället om det så bara är för att stretcha lite, vi får se helt enkelt! Det blir med en andra ord förmodligen en ganska lugn dag. Skönt det med ibland!
 
Bjuder på en selfie från en av mina första dagar här i Malaga eftersom att jag inte har tagit så mycket bilder det senaste och därmed inte har så mycket nya att visa upp. 
 
Español: Hoy es un día tranquilo. No tengo planes y creo que voy a estar en casa toda la tarde. Tengo que ir al supermercado porque no hay nada para cenar y también comprar una tarjeta del autobus. Voy a estudiar porque mañana tenemos el gran test para entrar a B2. Si aprobemos el test vamos a continuar a B2 la semana próxima. En viernes vamos a Madrid. Viajamos con avion y vamos a estar allí hasta domingo y volveremos a Malaga en tren muy tarde (~00.00). Ahora voy a ver la tele y relajar un poco. Hasta mañana!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: