Amanda Werner

2016-03-06
16:34:07

Helg helg helg

Jaa så var det då några dagar sedan jag uppdaterade senast. Dagarna går så himla fort och tiden bara rinner iväg så det är inte alltid så lätt att hinna uppdatera så ofta som jag vill, men jag försöker så gott jag kan. I fredags hade vi inget prov i skolan eftersom att vi var lediga på måndagen, inte mig emot. Hade ju dessutom redan gjort provet en gång (förra veckan) och klarat det så jag visste redan att jag hade koll på grejerna. 
 
Efter skolan i fredags så åkte jag och köpte solkräm och linsvätska. Jag har använt en solkräm från en gammal rumskompis hitills men det var bara faktor 15, vilket funkar fint i januari och februari men nu märks det verkligen att solen börjar ta mer så det var dags att inhandla en med faktor 30. Linsvätskan började även ta slut så det har jag också köpt ny. Faktum är att det har det i mataffärerna här nere vilket är ganska skönt, då slipper man leta upp en optiker att gå till (vilket jag trodde jag behövde när jag frågade en lärare om det fanns någon i närheten av skolan). Åt lite lunch hemma innan jag styrde stegen mot stranden. Hängde där i det soliga vädret i ca 2 h innan jag åkte hem och lagade lite mat. Thaigryta med paprika, broccoli, kyckling och morot, väldigt gott! Det blev ganska mycket så det räckte till två matlådor. På kvällen möttes vi upp ett gäng på en bar nära skolan och hängde där till 1-tiden och då tog vi bussen in till stan och för att fortsätta vår natt på en klubb. Gick till ett ställe vi inte varit på innan, Sala Wenge, och jag gillade det där. Det var lite trångt då det inte direkt fanns något dansgolv och att rummet var ganska långsmalt men jag gillade musiken. De spelade nämligen en blandning av reggaton (den typiskt spanska musiken som de alltid spelar) och övrig musik. Vi fick alltså även dansa loss till Beyonce och lite andra engelska låtar, me gusta. Var hemma klockan 05 och det är väl ett tecken på att det var en bra kväll haha. 
 
Bjuder på en liten suddig bild från Sala Wenge i fredag med Luc, jag, Renske, Sophie, Antonia, Sabine (Sophies storasyster) och Miranda.
 
Igår blev därmed en lugn dag, städerskan väckte mig vid 11-tiden och frågade om jag ville att de skulle städa mitt rum, vilket jag ville så jag fick klä på mig och gå ut och vänta ca 15 minuter tills de var klara (de var väldigt snälla och försiktiga denna gång till skillnad från helgen innan haha). Var dock väldigt  trött fortfarande så när de väl var klara så gick jag och lade mig igen och sov till 13.45. Låg kvar i sängen ganska länge innan jag gick upp så åt inte frukost förrän klockan var 15.15. Efter min sena frukost mötte jag upp Antonia och vi åkte in till stan för att shoppa lite. Jag har nämligen insett att jag behövde lite basic t-shirts och dessutom ville jag hitta ett par byxor med hög midja, modell loose fit och mönstrade. Vi gick runt och kollade lite men det slutade med att vi hamnade på HM och jag hittade det jag skulle ha till bra priser. Två vita t-shirtar, ett svart och ett vinrött linne med boxarrygg och ett par svartvita byxor fick följa med hem. Även Antonia hittade några toppar. Bra shoppingdag helt enkelt. Åkte hem och gjorde oss iordning för att  gå ut och äta middag på en tapasrestaurang precis vid havet. Väldigt härlig atmosfär och maten var jättegod! Det bästa av allt var nog chokladfondanten till efterätt, dröm. Gick hemåt sedan då nattbussen var så full att den bara körde förbi hållplatsen men det gjorde mig inte så mycket. Det tog mig ca 20 minuter att gå hem så det var faktiskt bara skönt med lite frisk luft.
 
Idag, söndag har jag inte gjort många knop. Vaknade vid 11 men gick inte upp förrän vid 12 och då satte jag mig och snackade lite med Sophie innan jag ställde mig och gjorde pannkakor till frukost till oss båda. Hon hade dock varit uppe sedan 7.30 för att säga hejdå till sin familj för det var dags för dem att åka hem till Nederländerna idag, så för henne blev det lunch haha. Väldigt gott i allafall och en perfekt frukost sådär på helgen när man inte har bråttom. Efter det så har jag skypat med mamma i över en timme, väldigt mysigt och nu är planen att plugga lite. Eftersom att vi åker till Madrid på fredag morgon ska vi göra testet redan på torsdag och det är ett stort test denna gång (ska gå från B1 till B2) så det krävs lite plugg tror jag. I övrigt är jag ruggigt sugen på att gå till gymmet men ska ta det lite lugnt idag och så ska jag satsa på att gå dit imorgon. Är nämligen fortfarande täppt i näsan och på morgornana hostar jag lite men känner mig inte dålig alls så tror det ska funka att köra igång lite lätt. Antingen blir det yoga eller bodybalance eller liknande eller så går jag dit och kör lite lugn styrka och stretchar mycket, vi får se. Har verkligen saknat det, inte varit där på två veckor nu!
 
Nää, dags att ta tag i plugget och vara lite social. Vi hörs någon annan dag! 
 
Español: He tenido una buena fin de semana. En viernes fui a Mercadona para comprar solucion de lentes y proteccion solar. Luego fui a la playa para tomar el sol y relajar. A las 22.30 fui a Bourbon Street, un bar cerca de la escuela para beber un poco y después fuimos al centro y Sala Wenge para bailar. Tuvimos un buen noche y vine a casa a las 5 por la mañana. Me gusta la musica porque hubo un mix de reggaton y musica en ingles por ejemplo Beyonce. Levante muy tarde en sábado, mas o menos a las 14.45. Me duche y desayune y encontre Antonia en el autobus para ir al centro. Hicimos un poco de shopping y despues volvimos a casa para poner otro ropa. Fuimos a un restaurante en la playa y cenamos tapas. El restaurante estuvo muy bien y me gusta volver otra vez. Hoy, no he hecho mucho. He dormido hasta 11 y todo el diá me he relajado. He hablado con mi madre en Skype y ahora voy a estudiar un poco. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: