Amanda Werner

2016-02-09
19:09:56

Tisdag

En helt vanlig dag men ändå inte. Dagen har rullat på ganska mycket som vanligt men den fick en liten olycklig start då Sophie halkade i badrummet och slog huvudet i handfatet = ett jack i tinningen. Vi var lite osäkra på hur djupt det var men trodde att det skulle gå att tejpa ihop (var en annan svensk tjej som kollade på det också som jobbar inom vården). När hon gick ner för att köpa tejp hos apoteket sa de dock att hon var tvungen att sy så hon fick åka till sjukhuset. Det gick dock bra och efter två timmar var hon hemma igen, dock med huvudvärk. I övrigt har det inte hänt så mycket denna dag, har varit på gymmet. Planen var att köpa gymkort men det strulade till sig lite (spanjorer har inte alltid koll på läget och ofta tar det lååååång tid) så jag fick träna gratis idag och ska köpa kortet nästa gång jag kommer istället. Kändes skönt att få träna lite och få endorfinerna i rullning igen.
 
Ikväll är planen att vi: jag, Ali och Sophie ska laga spaghetti bolognese, yummi! Har ätit grymt mycket pasta här men ingen köttfärsås än så länge så det ska bli nice. Förövrigt så tänker jag lägga upp ett mer utförligt inlägg om Sevilla men vi ligger precis på gränsen till om Internet kommer att hålla hela månaden så jag får ta med datorn till skolan någon dag för att göra det. Att vara utan Internet (eller ja, bara ha sjukt långsamt Internet så man bara kan whatsappa) är nämligen så fruktansvärt segt så ska verkligen försöka använda det med måtta. 
 
Bjuder på en postworkout-selfie dagen till ära! 
 
Ha det bra så hörs vi!  
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: