Amanda Werner

2016-02-11
22:07:39

Body Balance

Idag efter skolan så satt jag kvar tillsammans med Sarah, Renske och Miranda för att plugga lite inför provet vi har imorgon (vi är i olika klasser men alla har prov). Var nog kvar till 15-tiden men det var inte hardcore-plugg hela tiden, passade på att uppdatera min Spotify-lista bland annat eftersom jag inte kan göra det i lägenheten om vi inte vill att Internet ska ta slut typ imorgon. Det var skönt att sitta i skolan och plugga en stund för det är lättare att hålla fokus där en hemma tycker jag. När klockan blev 15 bestämde jag mig för att det var dags för att ta sig hemåt och jag bestämde mig för att gå hem. Det tog mig ca 25 minuter och var härligt i solen, mätte även hur långt det var från skolan och hem och det är 2,2 km. Ganska perfekt sträcka att gå hem ibland för att få in lite mer vardagsmotion i sitt liv. 
 
När jag väl kom hem så åt jag lite flingor + en macka och chillade lite innan jag bytte om till träningskläder för att gå till gymmet. Har planerat att köpa gymkort två gånger denna vecka (i tisdags och idag) men ingen av gångerna har deras system fungerat så jag har inte kunnat betala vilket lett till att jag fått träna två gånger gratis, mycket bra för mig. Jag fick träna gratis då de tog på sig felet och att det inte fanns något jag/de kunde göra åt det så ska betala mitt 3-månaderskort nästa gång jag går dit.  Men jag blir ändå lite fundersam över hur det spanska systemet fungerar, man märker på en hel del ställen när man är ute och handlar, köper bussbiljetter eller bara stöter på ett spanskt företag att det ofta är mañana mañana som gäller, något jag inte direkt är van med från Sverige. Det har helt enkelt ett helt annorlunda sätt att sköta saker på här nere. I alla fall tillbaka till träningen, jag passade på att testa ett gruppass idag, nämligen Body Balance vilket är en sorts blandning mellan yoga och pilates. Min bästa beskrivning för det är att det är yoga med mer flow i rörelserna, man stannar inte i samma position särskilt länge utan rör sig i ett rörelsemönster istället. Hade en mycket duktig instruktör och jag förstod en hel del av vad han sa, var väldigt glad att vi hade gått igenom alla kroppsdelar i skolan förra veckan för det fick jag användning för idag. 
 
 
Nu på kvällen har jag pluggat lite till och ätit pasta med svamp, tomater, paprika och serranoskinka. Mums säger jag bara! Ska dock försöka börja äta lite mer ris och potatis för efter ett tag är pasta inte lika gott längre haha (vi äter det nog minst 3 gånger i veckan). 
 
Skriver mer någon annan dag för nu ska jag gå och lägga mig i tid, har varit jättetrött hela veckan så en god natts sömn är välbehövligt. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: