Amanda Werner

2016-04-14
21:54:21

Träningsvärk..

Idag är det som nämnt tidigare Sophies födelsedag vilket innebär att hon nu är 18 och kommer in överallt, wihoo! Vi firade henne på 12-slaget igår med sång och champagne som de i baren hade fixat åt henne (nej vi är inte alls stammisar där). Vid 01 så kände sig alla ganska nöjda så vi gick bort mot busshållplatsen för att ta bussen hem. En bra kväll! Middagen på restaurangen var jättegod och jag tror att alla hade mycket roligt. 
 
Idag i skolan så hade vi fixat tårta till henne och även ett presentkort på HM och en flaska vin (nu får hon ju dricka lagligt haha) så det fick hon under den långa rasten. Vi stämde in i sång nere i restaurangen och när vi återigen gav tårta till lärarna (2 dagen i rad nu- de var riktigt nöjda) så föll även de in i sång fast på spanska såklart. Utöver det var det en stor grupp norrmän där samtidigt så Sophie fick även sjunget för sig på norska haha. 
 
Efter skolan åkte vi hem och bytte om och träffades sedan upp på stranden. Idag var första dagen på nästan en vecka som det var strandväder så det var väldigt härligt. Vi svettades som grisar allihopa men skönt var det! Förhoppningsvis så är det fint väder även imorgon och på lördag men tyvärr verkar det som att det ska vara varmt men ganska molnigt under nästa vecka.. Hoppas det ändras under tiden dock! När vi kom hem från stranden så bytte jag om och drog iväg till gymmet. Körde lite intervaller på löpbandet och sedan körde jag ben så de är helt döda just nu - hej träningsvärk haha! Jag var på gymmet runt 18.30 idag och körde ungefär en timme och det var sjukt mycket folk där jämfört med vad det brukar vara när vi tränar. Jag använde inte så mycket maskiner så det gick ganska bra ändå men jag ska allt försöka hålla mig till de tiderna vi brukar träna på - då brukar vi vara nästintill själva på hela gymmet. Tror aldrig jag sett så mycket människor på gymmet tidigare.
Dagens middag
 
Nu har jag ätit fylld paprika med tex-mex köttfärs och en sallad till middag och ska alldeles strax göra min läxa. Sedan är planen att gå och lägga sig i tid. En godnatts sömn kommer att behövas för imorgon är det dags för birthday-party för mig, Linn och Sophie. Ska bli väldigt kul! Men först en dag i skolan, som dock inte ska spenderas i skolan utan på stan. Vi ska träffas vid 9 inne i stan imorgonbitti för att gå och äta frukost (churros och kaffe - jag ska nog grunda lite hemma först för det är inte vad jag kallar frukost haha) och sedan ska vi göra olika uppdrag (som går ut på att prata med folk och leta reda på olika saker) innan vi ska gå på ett museum. Det är en lite annorlunda dag i skolan och det ska bli väldigt kul att hitta på något annat för en gångs skull och inte bara sitta i klassrummet. Kommer en utvärdering efter imorgon men tror att det kommer bli skitbra. 
 
Puss å kram 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: