Amanda Werner

2016-04-10
12:58:21

Matahambre

I fredags efter skolan så gick alla till stranden och hängde där då det var så skönt väder. Helt underbart! Det gjorde vi även under torsdag eftermiddag och det var hur skönt som helst. Det börjar bli varmare och varmare här nere nu och i regel ligger temperaturen stadigt på 20-25 grader, hur skönt som helst! Vi hängde som sagt på stranden i några timmar efter skolan innan jag åkte hem för att göra mig iordning för stan. Det kom en ny svensk tjej denna veckan, Emilie så jag och Linn tog med henne in till stan för att visa henne runt lite. Vi gick i lite butiker, fast fick inte med oss i princip något hem alls och sedan gick vi till Matahambre för att äta middag. Såå gott! Men även denna gång fick vi inte lite för mycket mat haha. Kändes som om jag hade kunnat rulla därifrån efteråt haha - men gott var det! Det blev en tidig kväll för att på lördagen skulle vi på festival/konsert så vi sparade oss lite inför det. 
 
Igår, alltså lördag, så tog jag det lugnt under dagen. Åt frukost i lugn och ro, gick till Mercadona för att handla så att jag skulle överleva söndagen (allt är i princip stängt på söndagar) och sedan gick jag och Sophie till stranden där vi mötte upp resten av gänget. Hängde på stranden i ca 3 timmar innan det var dags att börja gå hemåt igen för att göra sig redo för kvällen. Vi i svenskgänget alltså jag, Linn, Kathrine och Emilie hade bestämt oss för att gå på Pal Mundo vilket är en festival/konsert lite liknande Summerburst i konceptet men med latinomusik. Det hade hållt på från klockan 14 men vi bestämde oss för att inte åka dit förrän vid 20 för det var efter det som de bra artisterna började spela. Så vi hängde där hela kvällen och fick lyssna på Prince Royce (låttips: Darte un beso och Back it up) och Don Omar (Danza Kuduro). Även Farruko skulle spela men det var så lång väntetid mellan artisterna att vi bestämde oss för att skippa honom. Det var nämligen utomhus och det började bli lite väl kyligt och när klockan är 00 så är man inte jättesugen på att vänta på nästa artist i 1 timme (vilket vi gjorde mellan Prince Royce och Don Omar). Men vi hade det väldigt trevligt ändå! 
 
Idag har jag inte så mycket planer, just nu är det soligt men det ska bli molnigt under eftermiddagen så vi har bestämt oss för att hoppa stranden idag, det känns som om det skulle bli lite väl kallt. Det enda jag har inplanerat idag är att träna men det ska jag nog sticka iväg och göra direkt efter jag skrivit klart det här så jag har det överstökat. Eventuellt går jag till skolan och kollar på Greys i eftermiddag/kväll. Har hamnat efter nu eftersom jag inte kan kolla på det här hemma i lägenheten haha. I övrigt ska jag bara ta det väldigt lugnt. 
 
Nu kallar träningen - vi hörs senare! 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: