Amanda Werner

2016-04-16
19:38:02

Churros till frukost

Igår hade vi som sagt en lite annorlunda dag i skolan. Vi var nämligen inte i skolan utan hängde hela dagen på stan istället, inte helt fel. Vi träffades upp klockan 9 inne i stan och gick sedan mot vad jag har förstått är det bästa stället där du kan äta churros i hela Malaga. Åt lite churros till frukost (jag hade grundat med macka hemma innan) och drack te. I många fall doppar man churrosen i choklad men det är enligt min åsikt alldeles för sött klockan 9,30 på morgonen haha. Efter det så delade vi in oss i grupper om 3 och 3 och fick sedan varsin lapp med uppdrag som vi skulle genomföra. Dessa uppdrag var alla utformade så att vi behövde fråga människor på gatan om hjälp (det var inga frågor turister hade koll på direkt) och sedan behövde vi fotobevis på antingen monumentet som vi hade varit på eller på den personen vi hade frågat. Vi fick en 1,5 h på oss och sista uppdraget var att hitta till museet  CAC där vi skulle få en guidad tur senare under dagen. Det var lite svårt i början då det är ganska jobbigt att gå fram till olika människor och fråga massa saker men det gick bättre och bättre och efter att ha frågat typ person nummer 5 var det inte ens pinsamt längre. Vi fick bland annat hjälp av en äldre man med vem som här i Malaga går under namnet "mannen i den vita tunikan" och vi fick hjälp av polisen att svara på frågorna om sport t.ex. nämn två stycken basketspelare i Unicaja och även två malagenska tjurfäktare. Efteråt gick vi till museet och hängde i deras restaurang ett tag innan vi fick en guidad tur inne på 2 av utställningarna. Jag kan inte säga att jag är ett jättefan av museum och ser inte riktigt det intressanta/roliga i det men en av utställningarna var en fotoutställning och fotona där var riktigt coola. Slutsatsen var att vi hade en riktigt annorlunda dag och det var roligt att inte bara sitta i skolan hela dagen! 
 
Luz och Antonia tillsammans med poliserna som vi frågade om sportfrågorna samt med en skulptur av en hand som är dedikerad till en malagensk författare som jag inte kommer ihåg namnet på längre haha. 
 
När vi slutade vid museet så var vi ett gäng tjejer som gick och satte oss på Tortugas uteservering och åt club sandwich till lunch. Såå gott! Vi hängde där i solen i ca 2 timmar och det var hur härligt som helst måste jag säga. Solen tog dock sjukt mycket så jag råkade bränna mig i nacken.. Det är väldigt rött och lite varmt men det gör i alla fall inte ont. Efter det så gick jag hem och vi i lägenheten hjälptes åt att städa upp lite inför att de andra skulle komma och gjorde oss sedan iordning. Vid 19 kom Linn och så gick vi och handlade allting som behövdes för tacos som vi skulle äta till middag. Efter 20 kom resten av gänget och vi lagade mat gemensamt och bara umgicks. Vi var kvar hos oss ända till strax efter 12 då vi drog in till stan för att gå ut. Tyvärr kom vi inte in på den klubben som vi ville utan vi blev stående ett tag utan att veta riktigt vad vi skulle gå (det rådde lite olika meningar om det så att säga haha) men det slutade med att vi gick till Sala Gold. Kvällen för mig varade inte så länge utan redan vid 2 så gick jag hem tillsammans med en kompis som hade fått i sig lite väl mycket och behövde komma hem så jag lämnade av henne i sin lägenhet innan jag fortsatte hem till mig. Men men, vi hade väldigt roligt ändå! 
Tacofredag med gänget
 
Idag har jag inte gjort mycket alls. Var en sväng på stranden mitt på dagen med Linn men sedan blev det molnigt så då gick jag hem för att sova siesta - väldigt skönt haha. Nu är planen att åka in till stan för att äta middag och sedan sätta sig någon stans och ta en drink efteråt. Ska bli väldigt trevligt att hitta på något! Imorgon är planen att åka till Fuengirola om det är fint väder och är det inte det så går vi troligtvis och äter frukost/brunch här i Malaga för att fira Linns födelsedag.
 
Ha det bra! 
 
 
Kommentar:
2016-04-17 @ 12:00:48
#1: Emilia

Låter superkul! Kan tänka mig att man lärde sig väldigt mkt och blev tryggare i att prata spanska. Minns när vi hade ngt liknande i gymnasiet men ingen vi frågade kunde spanska 😂

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: