Amanda Werner

2016-05-05
22:28:00

Torsdag och Antonias födelsedag

Idag är det torsdag (som om ni inte redan visste det haha) och jag har varit i skolan som vanligt. Innan skolan var jag först tvungen att gå via receptionen då vi har ett lite myrproblem här hemma. SÅ jäkla äckligt! Jag upptäckte några få innan vi åkte till Tarifa i helgen men tänkte inte mer på det för det kan ju ändå hända att det kommer in något kryp eller två utan att man får en invasion. Men igår, på den odiskade disken som folk lämnat på diskbänken, hittade jag mängder - tror att det var typ 50 stycken. Fick lite smått panik och diskade allting, och torkade av varenda liten yta i köket, sopade golvet och slängde skräpet direkt. När vi kom hem på kvällen, efter att ha varit borta i några timmar så hade de kommit tillbaka. Vilket innebar att jag nu började saneringsrond nummer två och nu var även Sophie med och hjälpte till. Vi kom dock båda fram till att vi behövde något mer aggresivt för att lyckas döda hela flocken så därför gick jag och sa till i skolan imorse. Så idag har de varit här och sprutat något medel från stället det verkar komma från och jag tror även de har fogat lite i köket (jag var inte hemma när de var här). Så nu hoppas jag på att jag slipper se fler myror, sjukt äckliga små djur. Hela min kropp kliade när jag skulle sova igår, usch och fyyy. 
 
Igår var det som nämnt tidigare Antonias födelsedag så på kvällen gick vi till hennes lägenhet och hängde där, lagade pannkakor (hennes favoritmaträtt) och satt och pratade. Jättetrevligt och hon blev väldigt nöjd med dagen. I present av oss fick hon ett besök på zoot i Fuengirola så vi ska försöka få till en dag där innan jag åker hem. Det är ju dock inte så många helgdagar kvar tyvärr så vi får se när vi hinner med det. Vi ska även gå på bio någon dag - kanske denna veckan eftersom det ändå ska vara så dåligt väder. Har mycket jag ska hinna med nu känner jag. Det blir takterassrunda, plockmatskväll på Kathrines balkong, zoo i Fuengirola, Granada över dagen (21 maj) och massa beachhäng. Det ska bli riktigt nice och jag ska njuta som in i bänken! 
 
I övrigt har jag inte gjort så mycket idag. Efter skolan gick jag till gymmet och körde styrka. Insåg att jag måste sätta igång med rehabträningen igen då jag är mycket svagare än vad jag borde vara i de musklerna. Så det får bli lite fokus nu men speciellt när jag kommer hem igen. Då ska jag ta tag i det där en gång för alla. Har precis skypat med mamma och nu ska jag gå och lägga mig så jag är pigg och utvilad imorgon. Då väntar nämligen 4 timmars prov i skolan och sedan ska jag och Kathrine gå in till stan för att äta lunch på marknaden, shoppa lite och förhoppningsvis även gå på fotvård. Ska bli underbart! 

Ha det bra så hörs vi en annan dag!
 
 
Igår åt vi pannkakor med Nutella och jordgubbar - drömgott. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: