Amanda Werner

2016-03-14
16:06:08

Så är jag då utan telefon

Hade en jättebra helg i Madrid som dock fick ett väldigt tråkigt avslut. Igår eftermiddag vid 16.30 så snodde en ficktjuv min telefon samt bankkort och körkort (de låg i mobilskalet). Vi var på matmarknaden i San Miguel och njöt av god mat där man gick mellan "stånden" för att stanna där man ville för att äta en liten tapa. Det var väldigt mycket folk och helt plötsligt så upptäckte jag att min jackficka var öppen och att någon hade tagit min telefon. Vi försökte ringa telefonen men den var avstängd så jag fick styra stegen mot polisstationen. Miranda, en av de holländska tjejerna som jag åkte med, gick med mig dit och jag fick låna hennes telefon för att ringa mamma och pappa så att de kunde spärra allting. Vi väntade  i 2 h timmar på polisstationen innan vi hade fått lämnat vår redogörelse (på spanska). Fick alltså övat lite på min spanska under tiden då polisen som tog emot min anmälan inte kunde prata engelska. Vi ringde de andra så vi gick och mötte upp dem på Starbucks som låg i närheten, då de hade väntat på oss där. Polisstationen var ganska liten och det var ingen ide för de att komma in och vänta utan de fick fördriva tiden på annat sätt. Väl på Starbucks drack jag en chailatte och åt en kaka (som de andra hade köpt åt mig) och kände hur kroppen började slappna av lite efter att ha varit på helspänn några timmar. 
 
Klockan hade nu hunnit bli ganska mycket och vi drog oss tillbaka till hostelet för att hämta vårt bagage och ta oss in till tågstationen. Väl så åt vi en macka på en liten restaurang där innan vi tog tåget tillbaka till Malaga. Ett mycket bekvämt tåg men det var lite långtråkigt då jag inte hade något att göra eftersom att jag inte hade en telefon och därmed inte ens kunde lyssna på musik. 
 
Planen nu är att åka in till stan för att köpa en väckarklocka (upptäckte ju igår kväll att jag inte hade något som kunde väcka mig på morgonen, fick dock låna Sophies Ipad över natten). Ska även passa på att handla lite och eventuellt även kolla lite smått på telefon. Måste ju köpa en ny nu som mamma och Simon kan ta med när de kommer ner från Sverige om två veckor. Alltså - tagga två veckor utan mobiltelefon - jippie!..... 
 
En bild från marknaden som jag lånade från Google. Denna dag var det dock knökfullt med människor och inte lika tomt som det är på bilden. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: