Amanda Werner

2016-03-06
21:01:00

La huelga de basura

Sedan några dagar tillbaka har det varit väldigt fullt i sopkärlen här i staden. Det finns nog inte ett enda som inte är överfullt, speciellt inte mitt i centrum där det ser ut som rena soptippar i princip överallt då folk numer har börjat lägga alla sopor runt omkring de överfulla containrarna. I och med det så luktar det väldigt illa i staden, fyy och blä - när jag och Antonia gick och shoppade i centrum i lördags så var man på vissa ställen nästan tvungen att hålla för näsan. I början visste jag inte vad det berodde på men igår fick jag reda på att sophämtarna här i Malaga strejkar just nu. Enligt tidningarna så kommer det att pågå åtminstone idag söndag också och troligtvis även i början av nästa vecka. Idag söndag, är alltså den sjätte dagen på strejken så ni kan ju tänka er hur det ser ut och luktar. Sophämtarna strejkar för bättre villkor och förhoppningsvis så kommer de båda parterna snart överens, för inte bara stinker det, det drar till sig skadedjur också. Är lite smått orolig för att få syn på en råtta någonstans... Jag hejjar på sophämtarna och hoppas att det hela når en lösning snart! 
 
Bild lånad från google men såhär ser det ut just nu runt om i staden, inte sådär jättefräscht direkt. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: