Amanda Werner

2016-03-16
19:27:00

Början av veckan

I måndags gjorde jag inte sådär jättemycket, eller jo det gjorde jag fast inget direkt intressant. Eftersom mobilen blev stulen så hade jag lite att fixa med så efter skolan satt jag kvar en stund i skolan för att fixa några små saker. Åkte sedan in till stan för att köpa en väckarklocka och passa på att handla lite mat på El Corte Ingles eftersom jag ändå var inne i stan (lätt bästa mataffären här). Var hemma ganska sent, vid 18.30 och när jag kom hem så lagade jag lite mat. Spaghetti och köttfärsås stod på agendan och det var väldigt gott måste jag säga! Hade gått runt och längtat efter det hela dagen haha. Efter middagen pratade jag med mamma på Skype för att se vad vi var tvungna att fixa för att skicka in allt till försäkringsbolaget. Alltså en dag som inte bjöd på särskilt intressanta och roliga saker. 
 
På tisdagen så åkte jag och Kathrine direkt till gymmet efter skolan och hängde där i ca 2 h. Själva träningspasset var väl ca 1 h 20 minuter men vi babblade och bytte om och gjorde lite annat så det tog helt enkelt ganska lång tid haha. Körde ett annat pass från hennes PT och det var också riktigt bra, lite mer specifikt fokus på baksida denna gången och det behövs. Det märktes efter marklyften förra veckan att ryggen inte är så stark haha. Hade träningsvärk i 5 dagar... Efter det så åkte jag hem och fixade lite, chattade med Comviq för att få ut kopia på kontrakt och lite annat och åt middag. Sallad med fetaost,melon och avokado med broccolibiffar till - mycket gott! Vid 18.30 åkte jag in till stan för att kolla vilken telefon jag vill ha och gick därför och vandrade runt lite bland butikerna för att bestämma mig. Valet föll sedan på en Iphone 6 (stod mellan den och Samsung 6) så den leveras hem till mamma i början av nästa vecka och så tar hon med den ner till mig när hon och Simon kommer på påskafton. Det känns ändå helt okej just nu men det är helt sjukt hur beroende man är av sin telefon. Jag kan ju knappt göra någonting nu haha. Det är facebook på datorn eller email som gäller om jag vill kontakta folk. Får lite flashbacks till när FB precis var nytt och man använde chattfunktionen på datorn för att snacka med sina kompisar. Det ser nästan likadant ut nu som det gjorde då, för typ 8 år sedan haha. Vid 19.30 mötte jag upp ett gäng tjejer på tågstationen för att ta tåget till Plaza Mayor för att gå på bio. Vi såg filmen Allegiant (trejde filmen i Divergent-serien), på engelska med spansk text. Väldigt bra faktiskt, man kunde förstå allt och samtidigt fick man det på spanska också så att man kunde träna på språket lite. Det var dock en lite konstig känsla där i biosalongen för vi var endast 10 personer totalt där och salongen var lika stor som de vanliga salongerna på Bergakungen. Vi kunde därmed sitta precis var vi ville och det var inga personer alls i vägen. 
 
Idag, onsdag så har jag skrivit ut och fyllt i en skadeanmälan från försäkringsbolaget, chattat med Comviq ännu en gång eftersom att de inte skickade rätt papper igår trots min tydliga anvisning samt försökt få tag i blanketter för att beställa ett nytt körkort ner hit så jag kan hämta ut det på Svenska konsulatet här i Malaga. Får nog dock inte svar på det förrän imorgon (hoppas jag). I övrigt har jag pluggat lite grann och skrivit rent lite anteckningar från lektionerna så det blir lite mer strukturerat. Nu ska jag alldeles strax göra mig i ordning lite för att gå ut och äta och sedan gå till en bar. Det är nämligen Antonias sista hela dag idag då hon åker hem till Tyskland imorgon eftermiddag för 3 veckor semester. Hon kommer ju dock tillbaka igen så det är inte ett så stort hejdå denna gången. Nää, nu måste jag göra mig iordning om jag inte vill gå ut i mjukisdressen!
 
 
Bjuder på två bilder från Madrid. Ha det bra så hörs vi!  
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: