Amanda Werner

2016-03-07
21:35:40

Äntligen tillbaka på gymmet

Idag var vi i skolan som vanligt. Lite segt kändes det allt men det gör det alltid på måndagar eftersom att vi börjar senare på morgonen och därmed också slutar senare. I övrigt har dagen gått väldigt fort. Efter att vi slutade 14.30 åkte jag hem, åt lite pannkakor som var över från igår och bytte om till träningskläder. Snackade en kortis med pappa innan jag stack iväg till gymmet och mötte upp Kathrine, min svenska vän. Hon har länge kört med PT hemma i Sverige och vi har numer gymkort på samma gym så vi ska försöka träna tillsammans några gånger i veckan. Väldigt skönt att ha en gymkompis som kan peppa en när man inte är lika taggad själv. Dessutom, eftersom hon tränat en del med PT, så har hon grymma träningsprogram så vi körde efter ett av de passen idag och ska göra det framöver också. Hon är alltså numer min träningskompanjon aka PT haha. 

Vi körde ett styrkepass idag vilket var bra då det är tunga övningar och man får jobba ordentligt med kroppen utan att höja pulsen särskilt mycket. Eftersom jag inte tränat riktigt såhär innan så fick jag testa mig lite fram med vikter så nästa gång kan vi köra lite mer direkt. Min favorit utav övningarna var rumänska marklyft och det kommer nog bli en hatkärleksövning tror jag. Kul att göra då man får känna sig stark under passet men just nu undrar jag om jag ens kommer kunna röra på mig imorgon. Det tog ordentligt i ryggen och när jag diskade förut och därmed tvingades böja mig lite framåt stramade det rejält kan jag säga. Men skönt är väl det ibland, man känner ju att man lever haha. 

Nu sitter jag här vid matsalsbordet och pluggar lite och snacksar lite nötter/torkad frukt samt dricker te. Ett väldigt skönt avslut på kvällen. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: