Amanda Werner

2016-04-28
22:55:25

Dagens..

Vila: 45 minuters siesta mellan att ha varit i stan och hämtat mitt körkort (och shoppat lite) och träningen. Väldigt skönt men det var inte helt lätt att dra sig upp för sängen för att gå till gymmet sedan. Körde dock BodyBalance så det var inte sååå jobbigt, mer skönt. 
 
Träningsvärk: Rumpan - den är inte megabrutal men det gör ont varje gång jag går upp och nerför trappor eller spänner rumpmuskeln, ganska ofta med andra ord haha. Den kommer ifrån benpasset jag och Linn körde i tisdags och tror inte direkt att spinning igår förbättrade den så att säga. 
 
Insikt: Det är på dagen 1 månad kvar tills dess att jag sitter på planet hem till Sverige igen. Känns väldigt konstigt, och tråkigt, vill stanna längre.. Men ska bli kul att få träffa vänner och familj igen! 
 
Pepp: Det är bara en dag kvar tills vi åker till Tarifa (vi är borta lördag-söndag). Förhoppningsvis blir det massa strandhäng och lite party ska vi nog kunna klämma in också. 
 
Just ja!: Vi är lediga på måndag på grund av första maj (som är på söndagen, medveten om detta) men här i Andalucien så är man ledig på måndagen om en helgdag som infaller på olika veckodagar beroende på år infaller på en söndag. Inte helt fel, tagga 3-dagars helg! 
 
Mat: Pasta med kyckling, squash, paprika, tomat och champinjoner. Mycket god middag! I övrigt har dagen inte innehållt några stora smaksensationer. Fick i mig några jordgubbar också - de var inte helt fel de heller kan jag säga. Mer jordgubbar åt folket. 
 
Grammatik: Hur man använder olika sammanbindningsord/fraser på spanska. Något vi måste lära oss för att klara av den delen av läsförståelsen på DELE-testet som handlar om grammatik. Det ska nog lösa sig tror jag! Vad var nu skillnaden på "a no ser de que" och "con tal de que"? Jag tror jag har koll och det lär vi se imorgon då det är dags för att göra ett helt DELE-test för första gången för att se hur det är uppbyggt och hur man ska strukturera sin tid - blir nog bra det. Är inte jättetaggad på prov i 4 timmar imon dock men men sånt får man ta ibland. 
 
En bild från när jag, mamma och Simon var i Gibraltar. 
Kommentar:
2016-04-29 @ 12:59:41
#1: Emilia

Hoppas provet går bra! Galet att det bara är 1 månad tills du ska åka hem. Blir kul att du kommer hem men kommer sakna din blogg!! 😭

Svar: Jag känns helt sjukt att det nu bara är 3,5 vecka kvar. Vi får träffas när jag kommer hem och du är tillbaka i Göteborg igen!
Amanda Werner

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: